oknews اکی نیوز

oknews اکی نیوز

oknews اکی نیوز oknews20@gmail.com
oknews اکی نیوز

oknews اکی نیوز

oknews اکی نیوز oknews20@gmail.com

پایان ممنوع‌الخروجی خاتمی


اعتماد به مناسبت تولد رییس‌جمهور اسبق مطالب ویژه‌ای منتشر کرده است پایان ممنوع‌الخروجی خاتمی در بزنگاه 70 سالگی

روزنامه اعتماد در شماره امروز خود، آثار و گفتاری از محمدعلی ابطحی، معصومه ابتکار، زهرا اشراقی،  محمد بهشتی، فاطمه راکعی، زهرا شجاعی، بهاره رهنما و فیاض زاهد را به مناسبت هفتادمین سالروز تولد سیدمحمد خاتمی منتشر کرده است.

پایان ممنوع‌الخروجی خاتمی در بزنگاه 70 سالگی

خبرگزاری تدبیر: روزنامه اعتماد در شماره امروز خود به مناسبت 21 مهر، مطالب ویژه‌ای را به مناسبت هفتاد سالگی خاتمی منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار "تدبیر"، روزنامه اعتماد در شماره امروز، 21 مهرماه، عکس یک خود را به سید محمد خاتمی اختصاص داده و در عنوان فرعی این تیتر که «خاتمی 70 ساله شد» از «پایان ممنوع‌الخروجی رییس‌جمهور اسبق» خبر داده است.

اعتماد با استناد به خبری از «سایت سفیر»، در صفحه نخست خود ذیل عکس رییس دولت اصلاحات اعلام کرد:

«محمد خاتمی دیگر ممنوع‌الخروج نیست و می‌تواند همان‌طور که خودش می‌خواهد و دوست دارد بازهم با تمدن‌ها گفت‌وگو کند».

بنا به خبری که در اعتماد منتشر شده، همزمان با تولد 70 سالگی محمد خاتمی، مشکلاتی او برای رفتن به سفرهای خارجی مرتفع شده است:

«دیروز همزمان باشب تولد 70 سالگی محمد خاتمی سایت خبری سفیر به نقل از یک مقام آگاه امنیتی خبر داد: "مشکلاتی که بر سر راه سفرهای خارجی سیدمحمد خاتمی قرار داشت حل شده است و وی ممنوع‌الخروج نیست و برای سفرهای خارجی مشکلی ندارد."»

اعتماد در ادامه خبر آورده:

«آنچه که سبب می‌شود خبر ممنوع‌الخروج شدن خاتمی قوت بگیرد، اظهارات اخیر علی لاریجانی رییس مجلس در گفت‌وگو با لوموند درباره چرایی ممنوع الخروجی سید محمد خاتمی است که گفت: "من فکر می‌کنم که دولت احمدی‌نژاد در برخی موارد عادات بدی داشت که این هم یکی از آنها بود و فکر می‌کنم که این مساله به آسانی قابل حل است." آنچه که بر اهمیت خبر رفع ممنوع الخروجی خاتمی می‌افزاید، تعابیر و تفاسیری است که می‌توان از خبر برداشت کرد. می‌شود آن را به باز شدن بیشتر فضا برای اصلاحات یا پیوستن خاتمی به دیپلماسی روحانی یا بهره گرفتن از شخصیت بین‌المللی طراح گفت‌وگوی تمدن‌ها برای خروج هرچه بیشتر ایران از انزوای بین‌المللی و... تعبیر و تفسیر کرد. حالا انگار زود‌تر از وعده لاریجانی، محمد خاتمی می‌تواند به دعوت نامه‌های بی‌پاسخ مانده ‌اش یکی پس از دیگری پاسخ دهد و بازهم اگرچه به عنوان نماینده غیررسمی جمهوری اسلامی اما با لقب طراح گفت‌وگوی تمدن‌ها فضای جهانی را به نفع ایران همراه‌تر کند. در کنار رفع این محرومیت سه‌ساله اما این خبر مجددا موجی از امیدواری و خوشحالی را به بدنه اصلاحات تزریق کرد موجی که با روی کار آمدن حسن روحانی شکل گرفته و هراز چندگاهی قدرت و قوت مجدد می‌گیرد.»

نویسنده مطلب در ادامه به ارائه گزارشی از چند و چون ممنوع‌الخروج شدن خاتمی ارائه کرده است.

در اعتماد امروز همچنین به مناسبت هفتاد سالگی سیدمحمد خاتمی، آثار و گفتاری از افراد مختلف می‌خوانید که عبارتند از فاطمـه راکعی (خاتمی فرزند انقلاب است)، زهـرا شجاعی (سیاستمدار ویژه)، زهرا اشـــراقی (بهره‌مندی از شخصیت اخلاقی)، فیاض زاهد (ممنوع‌الخروج بودن خیلی زودتر باید برداشته می‌شد)، محمد علی ابطحی (صداقت‌ها و باورهای یک سیاستمدار)، معصومه ابتکار (درسی از جنس گفت‌وگو)، بهــاره رهنمــا (امروز عبایت چه رنگی است) و محمد بهشتی (نقش خاتم در دیپلماسی فرهنگی).



عناوین یادداشت ها 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.