oknews اکی نیوز

oknews اکی نیوز

oknews اکی نیوز oknews20@gmail.com
oknews اکی نیوز

oknews اکی نیوز

oknews اکی نیوز oknews20@gmail.com

المپیک زمستانی

المپیک زمستانی


مسابقات المپیک زمستانی

یکشنبه 20 بهمن 1392 ساعت 12:03
مسابقات المپیک زمستانی

عکسی دیدنی از بازی استقلال و ذوب آهن


عکسی دیدنی از بازی استقلال و ذوب آهن



 

گوجه فرنگی تبدیل به کالای لوکس شد


 گوجه فرنگی تبدیل به کالای لوکس شد

با وجود اینکه هر ساله مسئولین وعده می‌دهند که بازار میوه شب عید را با تولیدات داخلی رنگین می‌کنند اما باز هم شاهد واردات گسترده میوه‌جات و وفور گسترده این میوه‌های وارداتی خوش‌رنگ و لعاب در بازارهای خرده‌فروشی هستیم. امسال هم وزارت کشاورزی دست به ممنوعیت واردات میوه زده تا شاید بتوان تمرکز فروش را بر تولیدات داخلی گذاشت.
به گزارش مشرق به نقل از تابناک، بودجه کشاورزان نصف می‌شودطبق آمار رسمی گمرک ایران در 9 ماهه سال جاری 41 تن انگور به ارزش 31 هزار و 570 دلار وارد کشور شد. در همین مدت بیش از 17 هزار تن گلابی هندی و انبه به ارزش 11.4 میلیون دلار وارد شد. میزان و ارزش واردات آناناس نیز در همین مدت به ترتیب به 1380 تن و 1.4 میلیون دلار رسید.

اینها در حالی است که اخیرا محمدعلی جوادی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در اظهاراتی عنوان کرد که با حمایت نمایندگان مجلس، واردات میوه‌های خارجی ممنوع شد چراکه ما در دنیا رتبه ششم تولیدات باغی را داریم و مردم میوه شب عید امسال را از تولیدات کشاورزان داخلی تهیه می‌کنند.

طی چند سال گذشته همواره بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهادکشاورزی در زمینه واردات میوه های خارجی اختلاف وجود داشته است. از یک سو وزارت جهادکشاورزی وزارت صنعت را متهم کرده که بدون در نظر گرفتن شرایط کشاورزان داخلی مجوز واردات میوه را به کشور داده است. وزارت صنعت و تجارت هم وزارت جهادکشاورزی را متهم کرده که تنها شرایط کشاورزان را در نظر گرفته و اهمیتی به مصرف کننده داخلی نداده است. همین امر به گفته مسئولان وزارت صنعت و تجارت باعث افزایش قیمت میوه در بازار داخلی شده است.

با توجه به اینکه از چندی پیش طرح انتزاع بخشی از وظایف وزارت صنعت وتجارت به وزارت جهادکشاورزی در حوزه محصولات کشاورزی مطرح شده و نمایندگان نیز بر اجرای این طرح اصرار ورزیده اند به نظر می رسد از این پس وزارت جهادکشاورزی مسئول واردات میوه های خارجی به کشور خواهند بود.

با وجود اینکه هر ساله مسئولین وعده می‌دهند که بازار میوه شب عید را با تولیدات داخلی رنگین می‌کنند اما باز هم شاهد واردات گسترده میوه‌جات و وفور گسترده این میوه‌های وارداتی خوش‌رنگ و لعاب در بازارهای خرده‌فروشی هستیم. امسال هم وزارت کشاورزی دست به ممنوعیت واردات میوه زده تا شاید بتوان تمرکز فروش را بر تولیدات داخلی گذاشت.

با این وجود گفته می‌شود که سودجویان بازار میوه در حال تحمیل واردات بر بازار هستند و اگر آنها مانند سال‌های گذشته موفق به واردات میوه شوند، بازار میوه شب عید سال 92 هم با واردات رنگین خواهد شد. نباید فراموش کرد که ترس از افزایش قیمت انواع میوه در روزهای پیش از آغاز سال نو همیشه موجب شده که مسئولین در سکوت خبری چشم را بر واردات میوه ببندند. این سکوت اما هر ساله به ضرر و زیان گسترده باغداران و میوه‌کاران داخل کشور انجامیده است. به هر روی اما مسئولین تامین میوه شب عید گفته‌اند که نیازی به واردات میوه شب عید نیست و در داخل با وفور تولید میوه روبه‌رو هستیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس،در واکنش به ممنوع شدن واردات میوه از سوی دولت، گفت: به طور حتم دلالان و سود جویان در شب عید با احتکار میوه داخلی در انبارها به افزایش قیمت میوه می پردازند که تنها راهکار جلوگیری از این اقدام نظارت جدی و مدون دستگاه های نظارتی براین بازار است

 رحمت اله نوروزی در واکنش به این سوال که ایران رتبه ششم تولیدات باغی رادر دنیا دارد به همین جهت از سوی دولت واردات میوه خارجی به کشور ممنوع شده است،آیا ممنوع شدن واردات میوه منجر به افزایش قیمت میوه در ایام شب عید نمی شود؟ گفت: دلالان و واسطه گران تا به امروز حضور پررنگی در بازار میوه داشته اند به طوری که هر هفته برای کسب سود بیشتر نرخ میوه را افزایش چند برابری داده اند.

نماینده علی آباد کتول درمجلس شورای اسلامی،افزود: به طور حتم  دلالان و سود جویان در ایام شب عید با احتکار میوه در انبارها و کمبود آن در بازار نسبت به تقاضا به افزایش قیمت میوه می پردازند که تنها راهکار جلوگیری از این اقدام نظارت جدی و مدون دستگاه های نظارتی بر این بازاراست.

وی همچنین در واکنش به این مطلب که براساس تازه ترین آمار اعلامی از سوی بانک مرکزی قیمت  انواع سبزی در یکسال اخیربیش از  87.5 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: در هفته ی اخیر به علت سهل انگاری مدیران بسیاری از اقلام خوراکی از جمله سبزی و صیفی جات به ویژه گوجه فرنگی، لبنیات افزایش قیمت چند برابری و شدیدی داشته اند که این مهم باعث متضرر شدن اقشار کم درآمد جامعه از جمله کارگران،بازنشستگان و حقوق بگیران شده است.

 نوروزی،اظهار داشت: متأسفانه تا به امروز دولت ها در خصوص حمایت از مصرف کننده فقط وعده های توخالی داده اند به همین جهت دستگاه های نظارتی باید پاسخگوی سهل انگاری و عملکرد ضعیف خود باشند.

نماینده مردم علی آباد کتول درمجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: در استان خوزستان،گلستان، مازندران، خراسان علاوه بر کشت گلخانه ای، از سطح زیر کشت خوبی برای تولید سبزی و انواعی از صیفی جات برخوردار هستند به طوری که این استان ها توانایی لازم برای تأمین نیاز کشور نسبت به عرضه و تقاضا را به خوبی دارند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس، گفت: متأسفانه در حال حاضر گوجه فرنگی تبدیل به یک کالای لوکس شده به طوری که نرخ گوجه فرنگی کیلویی 4 هزار تومان به هیچ وجه متناسب با درآمد و قدرت خرید یک کارگر نیست به همین جهت امیدواریم دولت هر چه سریع تر در خصوص تنظیم بازار عملکرد صحیح و تدبیرانه ای داشته باشد.

پاسخ خواندنی رئال مادرید به پیشنهاد پرسپولیس


پاسخ خواندنی رئال مادرید به پیشنهاد پرسپولیس

۱ بهمن ۱۳۹۲

فلورنتینو پرس رئیس باشگاه رئال مادرید طی نامه ای رسمی خطاب به محمد رویانیان آمادگی این باشگاه را برای برگزاری دیداری دوستانه با تیم ایرانی در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد.

ترجمه متن این نامه که نسخه ای از آن به طور اختصاصی در اختیار ما قرار گرفته بدین شرح است:

 

مدیریت محترم باشگاه پرسپولیس

جناب آقای محمد رویانیان

نامه شما را دریافت کردم و از سخنان همراه با محبت و تحسین شما درباره باشگاه رئال مادرید تشکر می کنم.

در رابطه با پیشنهاد شما برای انجام بازی دوستانه بین رئال مادرید و پرسپولیس، بسیار خوشحال می شویم که این درخواست را بپذیریم. ما شرایط انجام این پیشنهاد را با علاقه بسیار بررسی خواهیم کرد تا این بازی در برنامه های تیم رئال مادرید گنجانده شود.

می خواستم اشاره کنم به این مطلب که امسال مسابقات جام جهانی فوتبال برزیل برگزار خواهد شد و بسیاری از بازیکنان ما در تیم های حاضر در این مسابقات شرکت خواهند داشت. تیم هایی که به طور قطع به مراحل نیمه نهایی و نهایی جام جهانی خواهند رسید و زمانی که بازی ها به پایان رسد، بازیکنان باید دوره استراحت و تعطیلی خود را داشته باشند.

ما در حال بررسی هستیم که چطور می توانیم با توجه به تاریخ شروع مسابقات لیگ اسپانیا، این مسابقه را برنامه ریزی کنیم. با توجه به این مسائل، تقویم بازی های تیم در سال جاری مقداری پیچیده شده، با این وجود همانطور که پیشتر هم گفتم، ما همه کار خواهیم کرد تا برگزاری این بازی را برای امسال ممکن کنیم.

در همین رابطه و برای انجام مذاکرات بیشتر، به زودی دعوت نامه شما را جهت سفر به مادرید ارسال خواهیم کرد.

با احترام

فلورنتینو پرس

 

پس از انتشار خبر نخست در ایسنا مبنی بر آمادگی رئال مادرید برای حضور در ایران و برگزاری دیداری دوستانه با پرسپولیس، در کنار استقبالی که از این اتفاق بزرگ شده بود، برخی رسانه ها و همچنین برخی گروه ها در فضای مجازی سعی داشتند این خبر را کذب و ساختگی نشان دهند و عده ای هم می گفتند رئال به پرسپولیس جواب هم نمی دهد!

با این وجود همانطور که در خبر نخست آورده بودیم، رئال مادرید مشغول آماده کردن نامه رسمی خود برای پاسخ به درخواست پرسپولیس بود و این نامه امشب در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار گرفت. ضمن اینکه انجام توافقات بعدی به نحوه مذاکرات دو طرف بستگی دارد.

 

ادامه مطلب ...

فتح‌اله‌زاده: ما 6 بر صفر از پرسپولیس جلوتر هستیم

90/ فتح‌اله‌زاده: ما 6 بر صفر از پرسپولیس جلوتر هستیم
شماره خبر : 88341
علی فتح‌اله‌زاده از آن دسته مدیرانی است که با دست و جیب خالی تیمی می‌بندد در حد بوندس‌لیگا!

شهرام اصغری

علی فتح‌اله‌زاده از آن دسته مدیرانی است که با دست و جیب خالی تیمی می‌بندد در حد بوندس‌لیگا! بازیکنان و ستاره‌های فوتبال ما به حرف و اعتبار این مدیر باتجربه است که حاضرند پیراهن استقلال را فقط با قول شفاهی فتح‌اله‌زاده بپوشند که واقعا تیم بستن و حفظ کردن بازیکنان در شرایطی که با پیشنهادهای میلیاردی مواجه می‌شوند کار آسانی نیست. با این حال استقلال و فتح‌اله‌زاده در عین جدایی بازیکنانی چون مجیدی، منتظری و نکونام همچنان سرشان بالاست و با چنگ و دندان صدر جدول را حفظ کرده‌اند. فتح‌اله‌زاده دشوارترین دیدار فصل تیمش را نیز با آرامش پشت سر گذاشت تا استقلال یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شود. عصر روز گذشته مدیرعامل آبی‌پوشان پایتخت به سئوالات ما پاسخ داد. این مصاحبه را می‌خوانید:

90: تبریک می‌گوییم که به پرسپولیس نباختید؟

قرار نبود به پرسپولیس ببازیم. با هدف و برنامه در داربی 78 ظاهر شدیم و با توجه به شرایط خودمان و سنجیدن شرایط تیم رقیب بازی کردیم و هدف ما حفظ صدر جدول بود که خدا را شکر فعلا صدر جدول آبی است و انشااله تا پایان فصل هم آبی می‌ماند.

90: اما برخی از هواداران از نتیجه‌های مساوی ناراضی‌اند و می‌گویند از مساوی خسته شده‌اند؟

آنها هم حق دارند. من از هواداران استقلال عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم در داربی گلی به ثمر برسانیم. اما هواداران هم خوب می‌دانند موقعیت ما با همین یک امتیاز هم در صدر جدول تثبیت می‌شد. اگر می‌باختیم تیم وارد حاشیه می‌شد و از صدر فاصله می‌گرفتیم. کادرفنی ما عاقلانه و هوشمندانه مقابل پرسپولیس مهره‌چینی کرد ضمن اینکه ما با تدبیر و هدف به مصاف رقیب رفتیم و به آنها فرصت خودنمایی ندادیم. اگر پرسپولیسی‌ها استقلال را تحت فشار قرار می‌دادند سبک بازی ما عوض می‌شد. اما همانطور که دیدید آنها هم فقط یک ضربه خطرناک به سمت دروازه زدند که رحمتی مثل شیر توپ را جمع کرد. ما با توجه به تاکتیک تیم حریف بازی کردیم و ارائه بازی دفاعی هم یک تاکتیک و هنر است.

90: برخی می‌گویند این داربی هم سیاسی بود و برخی نمی‌خواستند تیمی برنده شود؟!

اصلا اینطور نیست. مگر توپ می‌تواند از سیاسیون دستور بگیرد؟! اگر آن ضربه نوری با مهارت رحمتی دفع نمی‌شد آن موقع این افراد چه حرفی برای گفتن داشتند؟ تازه مطمئن باشید اگر استقلال در جدول از پرسپولیس عقب بود قطعا تیم قرمزها را شکست می‌دادیم. اما با شرایط فعلی جدول اگر پرسپولیس را می‌بردیم به ضررمان بود چون در ادامه مسابقات بازیکنان دچار غرور می‌شدند و فکر می‌کردند کار قهرمانی تمام شده است. از همه مهمتر اینکه ما همچنان از پرسپولیس 6 بر صفر جلو هستیم. آنها مدعی‌اند در یک بازی که نه فیلمش موجود است و نه کارشناسان خبره آن را تایید می‌کنند استقلال را با 6 گل شکست داده‌اند اما همین حالا اگر نگاهی به تاریخ داربی‌ها بیندازید ما 24 برد داریم و پرسپولیس 18 برد و بقیه بازی‌ها هم مساوی شده‌اند.

90:‌از نظر شما هواداران کدام تیم در استادیوم زیادتر بودند؟

اگر فیلم داربی و تصاویر آن را بررسی کنید متوجه خواهید شد هواداران استقلال زیادتر و پرانرژی‌تر از هواداران حریف بودند و شعارها و تشویق‌هایشان هم کر کننده‌تر بود.

90: طی هفته گذشته سایت دو باشگاه علیه هم بیانیه نوشتند و کری می‌خواندند اما روز قبل از داربی‌ شما با رویانیان عکس یادگاری گرفتید و ناگهان همه چیز گل و بلبل شد؟!

ببینید، اکنون اگر در روزنامه شما خبرنگاری علیه یک روزنامه دیگر مطلب بنویسد دلیلش قهر و دعوای مدیران و سردبیران دو روزنامه است؟!

قطعا اگر در سایت‌های باشگاه افرادی مطالبی بنویسند دلیل نمی‌شود که من و رویانیان با هم دعوا کنیم. ما همچنان با پرسپولیس رقیب هستیم ضمن اینکه رفاقت خودمان را نیز دنبال می‌کنیم. در زیر مجموعه دو باشگاه هم ممکن است برخی دچار اشتباه شوند،اما ما مدیران که نباید به جان هم بیفتیم.

90: قلعه‌نوعی گفته است سه بازیکن استقلال قصد جدایی دارند؟

اینطور نیست ما تمام بازیکنانمان را حفظ می‌کنیم و از این به بعد هم به کسی اجازه جدایی نمی‌دهیم. به هر حال تیم 67 جهان شدن هم دردسرهایی دارد که باید حواسمان به بازیکنانمان باشد.

90: اما گفته می‌شود آندو هم به زودی از استقلال می‌رود؟

آندو بازیکن بزرگی است و ما به وجود او نیاز داریم. ضمن اینکه به هواداران قول می‌دهم نگذارم تا پایان فصل بازیکنی از تیم جدا شود.

90: برای حفظ صدر جدول در دیدارهای باقیمانده چه برنامه‌ای دارید؟

ما سرمربی بزرگی مثل قلعه‌نوعی را داریم که کارش را خوب بلد است. انشاا... با حمایت هواداران و غیرت بازیکنان قهرمان می‌شویم.

90: از نظر شما بهترین بازیکن میدان داربی چه کسی بود؟

من از تمام بازیکنان استقلال راضی هستیم. اما به نظر من آندو در همه جای زمین بود و بیشتر زحمت کشید.

90: در مورد حرکت خشن صادقیان چه نظری دارید؟

به نظر من اگر آن صحنه اوایل بازی اتفاق نمی‌افتاد صادقیان باید اخراج می‌شد. اما داور چنین نظری نداشت که باید به تصمیمش احترام بگذاریم.

در واقع بنده معتقدم مظفری‌‌زاده قضاوت خوبی از خود به نمایش گذاشت. به هر حال خودتان هم دیده‌اید داوران بزرگ خارجی هم در چنین بازی‌های حساسی مرتکب اشتباه می‌شوند.

90: با اینکه استقلال صدر جدول را حفظ کرد اما برخی از کارشناسان معتقدند قلعه‌نوعی هم با ترس مهره چینی کرد و برهانی و نظری را به نیمکت دوخت؟

قلعه‌نوعی مربی ترسویی نیست.دفاع تیمی یک علم است و یادآوری می‌کنم استقلال با علم و تدبیر بازی کرد و پرسپولیس را در یک سوم زمین مهار می‌کردیم و نمی‌گذاشتیم به دروازه ما نزدیک شوند. همانطور که می‌دانید پرسپولیس هم مهاجمان سرعتی خوبی داشت اما ما آنها را با تاکتیک و تفکرات قلعه‌نوعی متوقف کردیم.

90: رویانیان مدعی شده است دو میلیارد پول به بازیکنانش داده است،‌در این خصوص چه نظری دارید؟

دو میلیاردی که رویانیان پرداخت کرده به اندازه تمام پولی است که ما تاکنون به بازیکنان استقلال داده‌ایم ما هم بیشتر از یک میلیارد به بازیکنان پول داده‌ایم. در حالی که رویانیان فکر می‌کرد فقط یک میلیارد به بازیکنان پول پرداخت شده است.

90: نظر شما راجع به خداحافظی مظفری‌زاده از عالم داوری چیست؟
من به عنوان مدیرعامل استقلال از او رسما می‌خواهم تجدیدنظری در تصمیم خود داشته باشد و بار دیگر به داوری برگردند. مظفری‌زاده داور خوش سوت کشور است و حیف است که جامعه فوتبال او را این چنین در اوج از دست بدهد.

90: راستی! نگفتید آندو از کدام تیم‌ها پیشنهاد دارد؟

آندو از تیم‌های چینی و عربی پیشنهادهایی دارد اما وقتی قرار نیست ما با جدایی آندو موافقت کنیم، اصلا به این پیشنهادها فکر هم نمی‌کنیم.

90: حرف پایانی؟

از هواداران استقلال صمیمانه تشکر می‌کنم که آنها در سرمای دی ماه هم ما را تنها نگذاشتند. از آنها عذرخواهی می‌کنیم که نتوانستیم به پرسپولیس گل بزنیم

تا مثل چهار برد متوالی چهارمین تساوی متوالی هم رقم بخورد. ما به خاطر آنها و در جهت حفظ صدرنشینی سبک بازی تیم را انتخاب می‌کنیم و قول می‌دهیم در بازی‌های آینده آنها را بیشتر خوشحال کنیم و به هدفهای بزرگتری دست یابیم ضمن اینکه پس از پایان مسابقات فصل نقطه ضعف‌هایمان را به طور اساسی برطرف می‌کنیم و بازیکنان خوبی جذب می‌کنیم تا تیم دوباره تقویت شود. در کل هواداران نگران هیچ چیز نباشند و تیم را دعا و حمایت کنند.


 

ادامه مطلب ...