oknews اکی نیوز

oknews اکی نیوز

oknews اکی نیوز oknews20@gmail.com
oknews اکی نیوز

oknews اکی نیوز

oknews اکی نیوز oknews20@gmail.com

پایان آتش‌بس نکونام و قلعه‌نویی!

طعنه دوباره کاپیتان تیم ملی به قلعه‌نویی
کاپیتان تیم ملی با کنایه به امیر قلعه‌نویی می‌گوید: «پهلوان شما هستید که خودجوش بنر روزشمار بازگشت‌تان را به ورزشگاه می‌آورند.»

امیر قلعه‌نویی که گفته بود پاسخ شاگردانش را نمی‌دهد، سرانجام با چندین و چند مصاحبه علیه جواد نکونام، او را به حرف آورد. در حالی که آتش بس مطبوعاتی بین دو طرف برقرار بود، سرمربی استقلال پس از شکست مقابل سپاهان، به جای پرداختن به بازی و کیفیت فنی تیمش، دوباره به انتقاد از جواد نکونام پرداخت و او را تهدید کرد که باید در دادگاه پاسخگو باشد. حرف های او باعث شد تا جواد نکونام سکوت دو هفته‌ای خود را بشکند و پاسخ امیر قلعه‌نویی را بدهد.

امیر قلعه نویی شما را تهدید کرده که باید در دادگاه انقلاب جوابگوی او باشید.
من از شکایت کسی نمی‌ترسم، از لابی و پارتی بازی هم نمی‌ترسم. مثل بعضی‌ها نیستم تا احساس خطر کنم، گوشی را بردارم و دست به دامن آدم‌های مختلف شوم. خدا جای حق نشسته و هرکس که ناحق بگوید، به جزایش می‌رسد. برای من دادگاه اصلی، دادگاه الهی است.

در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی سپاهان و استقلال، حرف از منش و پهلوانی شد و او به نوعی اعتقاد داشت شما پهلوان نیستید.
این که عادت دوستان است. تا تیم می‌بازد و حرف فنی ندارند، سریعا می‌خواهند حواس مردم را پرت کنند. ولی شما حرف از منش و پهلوانی نزنید که همه می‌دانند هر وقت از استقلال رفتید، چه اتفاق‌هایی برای تیم افتاد و چه بلاهایی سر مربیانش آمد. می گویید من پهلوان نیستم که مصاحبه کرده‌ام. کی برسد آن روزی که خیلی از مربیان و مدیران قبلی استقلال حرف بزنند و مشخص شود شما چقدر پهلوان هستید. حیف که دست بزرگی چون ناصر حجازی از این دنیا کوتاه است وگرنه امروز می‌توانست جواب‌تان را به خوبی بدهد. شما حرف از پهلوانی می زنید...

بازیکن جوان در تیم شما تا مرز مُردن رفت، شما پهلوان قصه شدید؟! اصلا پهلوان شما هستید که طرفداران به صورت خودجوش، بنر روز شمار بازگشت‌تان به استقلال را به دست می‌گیرند و به ورزشگاه می‌روند. مگر گواردیولا از بارسا با آن همه جام رفت، برای بازگشتش خودجوش در بازی بارسا روزشمار گذاشتند؟!

امیر قلعه‌نویی گفته که در فوتبال می‌ماند تا فاسدها بروند چون اگر ایشان برود، فضا برای آنها بازتر می‌شود.
از بعضی حرف‌ها، من و مردم خنده‌مان می‌گیرد، مخصوصا حرف‌هایی که درباره مبارزه با فساد زده می‌شود! شما که سر دسته مبارزه با فساد شده‌اید، اگر یک درصد، فقط یک درصد دنبال این حرف‌ها بودید منشوری اول کشور را کنارتان نمی‌گذاشتید. حتما هم خبر ندارید بازیکنی که اخیرا به یکی از تیم‌ها منتقل شده، چند سال پیش، ایشان را با سند خانه اش از زندان آزاد کرد، درست است؟! چه بهتر که همه مبارزه با فساد را از خودمان و دوستان‌مان آغاز کنیم!

فکر می‌کنید این اختلاف و بحث‌ها تا کی ادامه داشته باشد؟
من قصدی برای مصاحبه کردن نداشتم که نگویند تمرکز استقلال را به هم می‌زنید. ولی ایشان هر روز درباره من اظهار نظر می‌کند و فکر می‌کند مردم متوجه نیستند که از قبل سوالات و جواب‌ها را در کنفرانس آماده دارند! تا سوالی از من پرسیده می‌شود سریعا می‌گوید مرسی از سوال خوبی که پرسیدید! اینقدر حرف‌هایم برایشان سنگین بوده که هر روز صبح از خواب بیدار می‌شوند و می‌خواهند ذهن مردم را منحرف کنند. ولی مردم واقعیت‌ها را فهمیده‌اند.

سرمربی استقلال اعتقاد داشت که شما نباید مصاحبه می‌کردید، مخصوصا وقتی از استقلال جدا شدید.
اتفاقا خواندم که گفته‌اند مگر رائول و دل پیرو رفتند از تیم‌شان حرف زدند؟ کاش شما هم از استقلال می‌رفتید حرف می‌زدید. مربیان قبلی استقلال راضی بودند که شما فقط حرف بزنید.

او در مصاحبه به مسایل دیگری هم اشاره کرده است. آیا بحثی هست که بخواهید پاسخ دهید؟
مردم مصاحبه را خوانده‌اند و خودشان یک سری مسایل را فهمیده‌اند. فقط می‌گویم واقعا آفرین که حسینیه ساختید و الان جلوی مردم می‌گویید. احمد جمشیدیان بهترین حرف را درباره‌تان زد که هیأت دارید و...

پهلوانی فقط به هیأت داشتن و حسینیه ساختن نیست. نه به هیچ وجه پهلوان نیستم، شما هم که اصلا! پهلوان کسی است که بسازد و لام تا کام حرف نزند نه شما که اگر هزارتومان خرج کرده‌اید منت می‌گذارید و به رسانه‌ها می‌گویید بروید از فلان کس بپرسید که من پول خرج کارهای خیریه کردم! اسم این چیست؟! اولین بار است که چنین حرف‌هایی را از یک پهلوان می‌شنوم!

قلعه‌نویی در بخش دیگری از مصاحبه هم به نوعی به مربیان دیگر ایران کنایه زده است. شما هم متوجه شدید؟
بله، بخشی که درباره یکی از بازیکنان جوان حرف زد. ایشان می‌گویند اگر هر مربی دیگری جای من بود از او درصد می‌گرفت. پس مربیان دیگر فوتبال ایران که اینقدر زحمت می‌کشند درصد بگیرند؟! آنها را درصد بگیر کردید؟!