oknews اکی نیوز

oknews اکی نیوز

oknews اکی نیوز oknews20@gmail.com
oknews اکی نیوز

oknews اکی نیوز

oknews اکی نیوز oknews20@gmail.com

پلیس عراقی جانش را فدای عزاداران حسینی(ع) کرد

با بغل کردن تروریست انتحاری
پلیس عراقی جانش را فدای عزاداران حسینی(ع) کرد


یک پلیس عراقی در استان «دیالی» با بغل کردن تروریست انتحاری، جان ده‌ها زائر امام حسین(ع) را از مرگ نجات داد و خود به شهادت رسید.
به گزارش خبرگزاری‌ها، روز پنجشنبه یک پلیس عراقی در شمال شهر «بعقوبه» متوجه شد که فردی قصد دارد کمربند انفجاری خود را میان جمعیت زائران در حال عزیمت به کربلا منفجر کند. این پلیس فداکار به محض آگاهی و قبل از انفجار، فرد انتحاری را بغل کرد و تا حدود زیادی از شدت انفجار بمب کاست.
در پی وقوع این انفجار، پلیس 34ساله فداکار که «ایوب خلف» نام داشت به همراه پنج زائر در دم به شهادت رسیدند و 10 نفر دیگر مجروح شدند.
«سعاد نعیم» که از دوستان این پلیس فداکار است، گفت: ایوب در حال دفاع از زائران به شهادت رسید. نام وی جاودانه خواهد بود، چرا که او جان شمار زیادی از زائران بی‌گناه را نجات داد. از ایوب خلف 34 ساله دو فرزند باقی مانده است.
وزارت کشور عراق در واکنش به اقدام خلف، بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: یکی از پرسنل پلیس فداکار پس از اینکه به عامل انتحاری مشکوک شد، به سوی وی رفت و او را بغل کرد.
در این هنگام، تروریست انتحاری مجبور شد کمربند انفجاری را منفجر کند. محافل سیاسی و خبری از این پلیس فداکار با نام «قهرمان» یاد می‌کنند.
ایوب خلف با این اقدام خود، یک بار دیگر ثابت کرد که عاشورا تنها یک واقعه نبوده است و به تاریخ تعلق ندارد. عاشورا یک جریان همیشگی تاریخ است.
هم‌اکنون خیل عاشقان امام حسین(ع) از همه جای عراق و کشورهای اسلامی به سمت کربلا در حرکت هستند تا روز دوم دی را در جوار حرم پاک امام حسین(ع) و دیگر شهدای کربلا باشند و اربعین شهدا را گرامی بدارند. این راهپیمایی مشتاقانه در حالی جریان دارد که تروریست‌های تکفیری نیز در هر سو در کمین نشسته‌اند. شیعیان اکنون یک بار دیگر با عزم عاشورایی خود، مرگ را مغلوب ایمان و عشق‌شان به امام حسین(ع) می‌کنند. کسی التفاتی به عداوت تکفیری‌ها ندارد و همه زائران عاشقانه به سوی میعادگاه کربلا می‌روند.رسانه‌ها این سیل خروشان را «بزرگترین راهپیمایی» توصیف کرده‌اند.
به اعتقاد کارشناسان، ثابت قدمی امسال زائران کربلا، ضربه مهلکی را به جماعت کینه‌توز وهابی و تکفیری وارد خواهد کرد و سران آل سعود را نیز به انفعال بیشتر خواهد کشانید. بر اساس ارزیابی مقامات ذی‌ربط عراقی، شمار زائران کربلا در روز اربعین (2 دی) احتمالا به 15 میلیون نفر می‌رسد.
کشف موشک
آخرین خبرها از عراق حاکی است، نیروهای امنیتی عراق یک پایگاه متعلق به گروه تروریستی «امارت اسلامی عراق و شام» موسوم به «داعش» را کشف کردند که بر اساس اطلاعات به دست آمده، تروریست‌ها قصد داشتند از این محل با موشک‌های گراد شهر کربلا را هدف قرار دهند. در این پایگاه 120 موشک گراد کشف شد. به محل دقیق این پایگاه اشاره‌ای نشده است.
چند روز قبل نیز تروریست‌ها با چهار موشک گراد مناطقی از استان کربلا را از فلوجه هدف قرار داده بودند.
60 شهید و 77 مجروح
در عملیات تروریستی عراق
سه حمله انتحاری علیه زائران کربلا در جنوب پایتخت عراق، بیش از 60 شهید و 77 مجروح برجای گذاشت.
به گزارش خبرگزاری‌ها، تروریست‌ها دیروز و پنجشنبه در منطقه «الدوره» بغداد و دو منطقه «یوسفیه» و «لطیفیه» زائران کربلا را با حملات انتحاری و انفجار خودروی بمب‌گذاری شده هدف قرار دادند. به گفته «سعدمعن» سخنگوی پلیس بغداد، انفجار الدوره در جنوب بغداد به شیوه انتحاری انجام گرفت. این انفجار به تنهایی جان 43 تن را گرفت و 40 مجروح برجای گذاشت. پیامد دو انفجار دیگر نیز جمعاً 18 شهید و 37 مجروح بود.
تروریست‌های تکفیری در غرب شهر «دیوانیه» نیز در پوشش اطعام‌کنندگان زائران حسینی(ع)، 40 نفر از آنها را مسموم کردند. این زائران برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند. پیش از این مقامات امنیتی و پلیس عراق در مورد مسمومیت غذاها هشدار داده بودند.
با توجه به وسعت و طولانی بودن مسیرهای منتهی به کربلای معلا، تروریست‌های تکفیری راحت‌تر می‌توانند نقشه‌های شوم خود را علیه زائران عملی کنند.
از استان دیالی نیز خبر رسید، نیروهای دولتی توانستند هشت گروه تروریستی را قبل از انجام عملیات علیه زائران متلاشی و عناصر این گروه‌ها را دستگیر کنند.
از شهر «طوز خورماتو» در استان صلاح‌الدین نیز خبر رسید، انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در بازار این شهر، شهادت هشت نفر و جراحت 24 تن دیگر را در پی داشت، اغلب ساکنان طوز خورماتو ترکمن‌های شیعه هستند. به همین خاطر، مردم این شهر از اهداف همیشگی تکفیری‌ها و عناصر القاعده هستند.
طی ماه جاری میلادی (از 11‌آذر تاکنون) 353 نفر طی حملات تروریستی در مناطق مختلف عراق شهید شدند.

 

  ادامه مطلب ...

جای رژ لب روی یقه رئیس جمهور متعلق به کیست؟ +عکس

جای رژ لب روی یقه رئیس جمهور متعلق به کیست؟ +عکس

همسر رئیس جمهور آمریکا در مورد اینکه روی یقه اوباما جای رژ لب بود چه فکری خواهد کرد؟

"باراک اوباما" سه شنبه شب مجبور شد در میهمانی که برای آسیایی آمریکایی ها ترتیب داده بود به خاطر جای رژ لب روی یقه لباس خود جلوی صدها نفر این موضوع را در همان میهمانی توضیح دهد.
اوباما در حرفهای عجیب جای رژ لب را به شخص دیگری غیر از همسر خود نسبت داد و تقصیر ها را گردن او انداخت.
او جای رژ لب را به خواننده آمریکایی "جسیکا سانچز" که در میان حضار نیز حضور داشت نسبت داد و گفت این کار جسیکا است. ریس جمهور آمریکادر میان جمعیت گفت من می خواهم همین جا این موضوع را توضیح بدهم تا برای همگان مشخص شود که کار "جسیکا "بوده است تا بعد از این با همسرم "میشل" دچار مشکل نشوم و من این را علنا می گویم که این جای رژ لب ناخواسته روی یقه من افتاده است. /جام

آداب و رســوم شـب یلدا در ایران باســتان

آداب و رســوم شـب یلدا در ایران باســتان


 

http://mj9.persianfun.info/img/92/9/Yalda/01.jpg

آداب شب یلدا در طول زمان تغییر نکرده و ایرانیان در این شب، باقیمانده میوه‌هایی را که انبار کرده اند و خشکبار و تنقلات می‌خورند.

 

همچنین دور هم گرد هیزم افروخته و بخاری روشن می‌نشینند تا سپیده دم بشارت شکست تاریکی و ظلمت و آمدن روشنایی و گرمی (در ایران باستان، از میان نرفتن و زنده بودن خورشید که بدون آن حیات نخواهد بود) را بدهد، زیرا که به زعم آنان در این شب، تاریکی و سیاهی در اوج خود است.

 

واژه یلدا، از دوران ساسانیان که متمایل به به کارگیری خط (الفبای از راست به چپ) سریانی شده بودند به کار رفته است.

 

یلدا- همان میلاد به معنای زایش- زاد روز یا تولد است که از آن زبان سامی وارد پارسی شده است. باید دانست که هنوز در بسیاری از نقاط ایران مخصوصاً در جنوب و جنوب خاوری برای نامیدن بلندترین شب سال، به جای شب یلدا از واژه مرکب شب چله استفاده می شود.

 

خور روز (دی گان)- یکم دی ماه- در ایران باستان در عین حال روز برابری انسان ها بود. در این روز همگان از جمله شاه لباس ساده می پوشیدند تا یکسان به نظر آیند و کسی حق دستور دادن به دیگری را نداشت و کارها داوطلبانه انجام می گرفت، نه تحت امر.

  

ادامه مطلب ...

متهم و قاضی در صف اول نمازجمعه + عکس


متهم و قاضی در صف اول نمازجمعه + عکس



اسداله عباسی وزیر وقت وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی دولت دهم، در صف اول نمازجمعه تهران در کنار آقای اژه ای سخنگوی قوه قضائیه
نام او در گزارش جنجالی تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تأمین اجتماعی بارها شنیده ¬شد:
۱. پرداخت ۱میلیارد ریال به آقای عباسی سرپرست وقت وزارت کار،رفاه و تامین اجتماعی(تاییدیه ۲۰/۱/۹۲)
۲. پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال کارت هدیه به آقای عباسی سرپرست وقت وزارت کار،رفاه و تامین اجتماعی(تحویلی ۸/۱/۹۲)

۳. دستور غیرمتعارف ایشان جهت پرداخت ماهیانه ۱۵ میلیون تومان و ماههای پیشین حداکثر ۱۰ میلیون تومان به اعضای هیأت مدیره صندوق در چهل وپنجمین جلسه هیأت امنای سازمان تامین اجتماعی در روزهای پایانی دولت دهم.
۴. استخدام غیرقانونی ۹۴ نفر در زادگاه خود! در بخشی از گزارش تحقیق و تفحص آمده است:" تعداد ۵۰۰ نفر حسب مصوبه هیات امنا (مصوبه ای از هیات مدیره مشاهده نشد) به دلیل آنچه اعلام نیاز سازمان عنوان گردید، در ایام پایانی دولت دهم فرایند استخدام را تحت نظارت وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز نموده‌اند. آنچه در لیست اولیه استخدام شدگان جالب توجه است به کارگیری ۹۴ نفر در استان گیلان (زادگاه وزیر وقت) ۷۶ نفر در استان یزد (زادگاه مدیرعامل سازمان) و ۲۶ نفر در استان مازندران است. ضمن اینکه ۱۰۴ نیرو از سوی ۶۶ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ۳ نفراز سوی آقای شیخ الاسلامی و ۲ نفر از سوی آقای مشایی جهت استخدام معرفی شده بودند. حال به دلیل آنکه افراد فوق بدون شرکت در آزمون رقابتی استخدام شده و یا خواهند شد، تنها راه ادامه همکاری با ایشان را برگزاری آزمون از کلیه جذب شدگان و تعیین سطح و صلاحیت برابر کف آخرین آزمون استخدامی می‌داند".

۵. عدم تمکین ایشان به حکم دیوان عدالت اداری درخصوص عدم صلاحیت آقای مرتضوی جهت مدیر عاملی سازمان تامین اجتماعی و استمرار حضور ایشان در آن سازمان.   ادامه مطلب ...

جمع کنید این بساط میمون هوا کردن را



جمع کنید این بساط میمون هوا کردن را
اعتراض سهیل محمودی: جمع کنید این بساط میمون هوا کردن را
سهیل محمودی، شاعر، با اشاره به زن و مرد و کودکانی که پشت چراغ قرمزهای خیابان های تهران به گدایی یا فروش فال و گل مشغولند، نوشت: جمع کنید این بساط ماهواره ی میمون هوا کردن و تابلوهای " فرزند بیشتر زندگی شادتر " را ... !

متن نوشته ی روز یکشنبه ی سهیل محمودی به این شرح است:

جمع کنید این بساط ماهواره ی میمون هوا کردن و تابلوهای " فرزند بیشتر زندگی شادتر " و "با یه گل بهار نمیشه" و خُرده فرمایش های اینگونه را ... !

همین امشب، ساعت حدود بیست و دو و سی دقیقه بود. برای خرید خُرده ریزهای خانه و مقداری مواد غذایی و چهارتا خِرت و پِرت یخچالی، ماشین را روشن کردم که بروم فروشگاه شهروند میدان آرژانتین. باید از چند تا خیابان و چهارراه و ... گذر می کردم. بدون استثنا پشت هر چراغ قرمزی که ایستادم، تعدادی مرد و زن و دختر بچه هایی ده یازده ساله یا داشتند فال حافظ می فروختند یا گُل ... و یا گدایی می کردند!

اشک امانم نمی داد پشت فرمان. من شاعرم و نویسنده و صدای این مردم. شریک غم و شادی هایشان. و مردم اعماق - که از میان آنها برخاسته ام و از همانهایم - با این رنجها و دشواری هایشان، طلبی کلان از همچو منی دارند. چه باید می کردم جز لعن و نفرینی به این اوضاع؟ لعن و نفرینی که نهایتا از شعرهایم سر برخواهد آورد و روسیاهی این روزگار را ثبت و ضبط خواهد کرد برای آیندگان ...

اما فعلا اینجا در گوشهایی - اگر شنوا باشند - فریاد می کنم :

جمع کنید این بساط ماهواره ی میمون هوا کردن و تابلوهای " فرزند بیشتر زندگی شادتر " را ... !

عناوین یادداشت ها 



دانلود کتاب


دانلود کتاب راهنمای شماره استاندارد بین المللی کتاب و موسیقی

شابک

نام کتاب :  راهنمای شماره استاندارد بین المللی کتاب و موسیقی

نویسنده : سازمان جهانی شابک و شبم

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۱۲۸

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۱,۸۲۱  کیلوبایت

توضیحات : با توجه به افزایش روزافزون انتشار کتاب و مشکلاتی که توزیع، سفارش، انبارگردانی و اطلاع رسانی کتاب در سطح جهان با آن روبرو شده بود، کم کم ناشران و کتابفروشان برآن شدند راه حلی برای مشکلات بیاندیشند. تا آن زمان ناشران برای کنترل موجودی، تامین سفارش و توزیع، از روش های مختلفی از جمله بازیابی عنوان، مولف و دیگر مشخصات کتابشناختی استفاده میکردند. اما استفاده از مشخصات کتابشناختی همیشه جوابگو نبود، برای سرعت دهی به کارها، صرفه جویی در هزینه­ها و جلوگیری از مشکلاتی که در اثر پراکندگی و تنوع منابع چاپ بوجود ناشران را بر آن داشت تا از شمارهای داخلی برای شناسایی آثارشان استفاده کنند، که بیشتر شماره های ثبت کتابها بود. اگر چه این روش خوبی بود، اما چون این شماره گذاری ها استفاده داخلی داشتند، با گسترش مبادلات وسیع کتابها در سطح ملی و بین المللی جوابگوی مشکلات نبود. بنابراین بررسی های، تعدادی از ناشران و توزیع کنندگان کتاب که از رایانه برای پردازش سفارش ها و کنترل موجودی درانبارهای کتاب استفاده می کردند، نشان داد که پیش نیاز یک نظام ماشینی کارآمد، وجود شماره ی یکتا و ساده برای شناسایی اقلام قابل انتشار است. نیز فروشگاه های کتاب فروشی اسمیت و پسران که کتاب هایشان را از انبار مرکز تهیه می کرد و همچنین یک مقام مربوط به آموزش و پرورش که کتاب های چند صد مدرسه را از انبار مرکزی کالا تهیه می کرد، اقدام به نصب سیستم کامپیوتری کردند. بعد از استفاده از کامپیوتر برای تهیه و کنترل موجودی، لزوم یک سیستم ماشینی موثر و یک شماره واحد و آسان برای کتاب­های منتشر شده بیش از پیش احساس شد. در سال ۱۹۶۷ در انگلستان یا شماره استاندارد کتاب توسط اسمیت که با استفاده از آن، دیگر بکارگیری اطلاعات کتابشناختی از قبیل عنوان، نام نویسنده و سایر مشخصات نشر . در همین زمان امریکا ­ها هم در اجرای چنین طرحی با کشور انگلیس مشارکت و همکاری کردند که توسط شرکت باوکر بسط و توسعه یافت. مسئله نیاز به یک سیستم شماره گذاری بین المللی کتاب اولین بار در سومین گردهمایی بین المللی بازار کتاب و انطباق آن با اصول منطقی تجارت کتاب در نوامبر ۱۹۶۶ که در برلین برگزار شد، مطرح گردید. در سال ۱۹۶۸ کمیته فنی مستندسازی سازمان بین المللی استاندارد، گروهی را زیر نظر موسسه استاندارد انگلستان برای تحقیق درباره امکان بسط نظام انگلیسی برای شماره گذاری در سطح بین لمللی تعیین کرد.

کتابهای تصادفی : 

ادامه مطلب ...

چرا خاتمی در مراسم ماندلا شرکت نکرد؟



با وجود نظر مساعد رییس جمهور و پیگیری وزارت خارجه برای صدور ویزا برای شرکت سیدمحمدخاتمی در مراسم گرامیداشت نلسون ماندلا وی به دلیل ممنوع الخروجی نتوانست در آن مراسم شرکت کند.




با وجود نظر مساعد رییس جمهور و پیگیری وزارت خارجه برای صدور ویزا برای شرکت سیدمحمدخاتمی در مراسم گرامیداشت نلسون ماندلا وی به دلیل ممنوع الخروجی نتوانست در آن مراسم شرکت کند.

به گزارش خبرنگار انتخاب، حضور سیدمحمد خاتمی در مراسم گرامیداشت نلسون ماندلا از چند جهت قابل تامل بود، بویژه از آن جهت که خاتمی با نلسون ماندلا روابط دوستانه ای داشت و در طی 5سال اخیر نیز وی سفری به خارج از کشور نداشته است و سفر وی در شرایط فعلی و تحریمها می توانست مورد توجه ویژه رسانه های بین المللی قرار می گرفت.

در این شرایط با پیگیری دولت زمینه سفر سید محمد خاتمی فراهم گردید اما قبل از سفر به وی اطلاع داده شد که او ممنوع الخروج است.

سید محمد خاتمی که در طول چهار سال گذشته از انتخابات بطور رسمی ممنوع الخروج نبود در پاسخ به خواسته لغو سفر خود مقاومت می کند که در واکنش به اصرار او، حکم ممنوع الخروجی وی به وی داده می شود.