oknews اکی نیوز

oknews اکی نیوز

oknews اکی نیوز oknews20@gmail.com
oknews اکی نیوز

oknews اکی نیوز

oknews اکی نیوز oknews20@gmail.com

محسن صفایی فراهانی: کشور با من بمیرم تو بمیری اداره نمی‌شود

محسن صفایی فراهانی: کشور با من بمیرم تو بمیری اداره نمی‌شود

هر کسی در این کشور می‌تواند ادعای مدیر بودن داشته باشد اما کمتر کسی است که بتواند ادعایش را ثابت کند. محسن صفایی‌فراهانی که زمانی ریاست فدراسیون فوتبال را به عهده داشت و زمانی هم در مجلس ششم ردای قانونگذاری به تن کرد از جمله افرادی است که بدون آنکه ادعایی داشته باشد، مدیر بودنش را ثابت کرد تا جایی که وقتی کارشناسان مستطیل سبز در ایران می‌خواهند از فدراسیون فوتبال صحبت کنند بعد از 16 سال، می‌گویند فدراسیون هر چه دارد از صفایی‌فراهانی است.

با داغ شدن گلایه‌های سیاسی نسبت به وضعیت موجود و صدالبته اختلافات میان اصلاح‌طلبان و دولت به سراغ او رفتیم. از هر دری سخنی به میان آمد اما هر باب که به پایان می‌رسید قبل از گذاشتن نقطه پایان، این جمله را از او می‌شنیدیم که «مشکل ما ندانستن است». او اعتقاد داشت مشکلات کشور را با «من بمیرم و تو بمیری» نمی‌توان حل کرد بلکه به افراد کاردانی نیاز داریم که فراتر از اقتصاد ایران باشند و بتوان در کارنامه آنها حل بحران‌های بزرگ را دید.

صحبت به اصلاح‌طلبی و ناکامی‌ها که رسید، گفت: اصلاح‌طلبی یک مشی است که به یک حزب و دو حزب و به آقای خاتمی و... ربطی ندارد. وقتی هم که از استعفای اصلاح‌طلبان در دولت از او پرسیدیم با اینکه مشکلات کشور را فراتر از اینها می‌دانست، معتقد بود این استعفاها سازمان‌یافته نبوده و تنها یک اقدام شخصی است.

صفایی‌فراهانی وقتی داشت از ریشه مشکلات کشور صحبت می‌کرد چندین بار به قدرت گرفتن شبه‌دولتی‌ها اشاره کرد. او می‌گفت قدرت این گروه از دولت هم بیشتر شده است و همین امر باعث می‌شود هر جا به نفع‌شان نباشد، ورود کنند اوضاع آن را خراب کنند.

او دل پری هم از مانع‌تراشی‌ها در زمان مدیریت خودش داشت و از شبنامه‌هایی گفت که علیه او منتشر می‌کردند. فراهانی می‌گفت این مانع‌تراشی‌ها همه در جهت آن است که یک عقل کامل در کشور شکل نگیرد و ذی‌نعفان بتوانند از این آب گل‌آلود ماهی خود را صید کنند.

صحبت‌ها به همین ‌جا ختم نشد و پای FATF و CFT هم به میان آمد و او در این رابطه گفت: اینکه می‌گویند FATF مخالف منافع ملی است یک دروغ بزرگ است. اگر می‌خواهید از جزییات گفته‌های محسن صفایی‌فراهانی مطلع شوید، می‌توانید مشروح مصاحبه اعتماد (فائزه عباسی) را در ادامه بخوانید:


  

ادامه مطلب ...