oknews اکی نیوز

oknews اکی نیوز

oknews اکی نیوز oknews20@gmail.com
oknews اکی نیوز

oknews اکی نیوز

oknews اکی نیوز oknews20@gmail.com

شرایط مهاجرت به استرالیا

شرایط مهاجرت به استرالیا


نقشه استرالیا

گروه وکلا و مشاورین رهپوی دات کام می توانند شما را در جهت مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا از طریق مهارت و تخصص یاری نمایند. لطفا توجه داشته باشید که ما در حال حاضر از طریق سرمایه گذاری و مشاغل مربوط به پزشکی، دندان پزشکی، پرستاری و مامایی اقدام نمی نماییم.

جهت مهاجرت به استرالیا از طریق مهارت و تخصص باید دارای شرایط زیر باشید:

1-
سن شما نباید از 49 سال بیشتر باشد.

2-
باید دارای مدرک تحصیلی باشید که نشان دهد شما در رابطه با یک حرفه خاص دوره تئوری گذرانده و در آن زمینه مدرک معتبر دریافت نموده اید. مدارک معتبر می تواند از جمله: مدارک دانشگاهی که دانشگاه و معدل آن مورد تایید مراکز علمی استرالیا باشد، دبپلم فنی حرفه ای هنرستان، دیپلم فنی حرفه ای از موسسات و سازمانهای معتبر دیگر که طول دوره گذرانده شده در آنها بیش از 900 ساعت باشد. مدارک کامپیوتر که مربوط به مایکروسافت و غیره باشد. بنا بر این تنها اینکه بصورت تجربی کاری را آموخته باشید و مدرکی در زمینه حرفه خود نداشته باشید جهت مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا کافی نمی باشد. جهت بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به استرالیا از طریق مدارک مهندسی و یا مهارت های فنی حرفه ای به شما پیشنهاد می نماییم قبل از هر گونه اقدام مطالب مربوطه را در سایت ما مطالعه نمایید.
 

 
3- باید در زمینه یک حرفه سابقه کاری داشته باشید. گواهی سابقه کار شما حتما باید از یک محل کار معتبر بوده و جزئیاتی از قبیل طول مدت استخدام، میزان حقوق و شرح وظایف کارمند حتما باید در گواهی سابقه کار ذکر شده باشند. طول دوره سابقه کار که باید ارائه گردد بسته به رشته تحصیلی شما متفاوت می باشد. برای بعضی از رشته های تحصیلی مثل مدارک فنی حرفه ای حداقل باید 5 سال سابقه کاری داشته باشید. برای بعضی از رشته های دانشگاهی 3 سال و حتی گاها 1 سال سابقه کار کافی می باشد. لطفا توجه داشته باشید که ارائه سابقه کاری صوری جهت مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا توصیه نمی شود. به این دلیل که همیشه این امکان وجود خواهد داشت که سابقه کاری شما از طرف سازمانهای ارزشیابی مدارک در استرالیا و یا اداره مهاجرت استرالیا استعلام شود و در صورت پیدا کردن هر گونه تناقض و یا نا هماهنگی در سوابق کاری شما، پرونده تان مردود خواهد شد. بنا بر این اگر از طریق سوابق کار صوری اقدام می نمایید به این مسئله اشراف داشته باشید که ریسک این وجود خواهد داشت که پس از استعلام پرونده تان مردود گردد و مسئولیت پذیرفتن این ریسک با خود شما خواهد بود.

4-
استرالیا یک کشور انگلیسی زبان است و توجه داشته باشید که جهت اخذ اقامت این کشور حتما باید زبان انگلیسی خود را تا حدی تقویت نمایید که بتوانید پس از ورود به استرالیا امورات اولیه زندگی خود را انجام دهید و ندانستن زبان انگلیسی برایتان باعث بوجود آمدن مشکل نشود. به همین جهت کشور میزبان هم علاقه دارد شما قبل از ورود تا حدی زبان انگلیسی بلد باشید و قبل از اینکه شما مدرک قبول شدن در امتحان زبان انگلیسی آیلتس IELTS را ارائه ندهید، اداره مهاجرت استرالیا به شما اجازه ورود نخواهد داد. در بعضی از رشته ها ی تحصیلی می توانید مدرک آیتلس IELTS را پس از ارزشیابی و معادل سازی مدارکتان در استرالیا ارائه نمایید. اما در بعضی از رشته ها باید از همان اول مدرک آیلتس IELTS خود را همراه با باقی مدارک به سازمانهای ارزشیابی مدارک در استرالیا ارسال نمایید.

5-
اگر تمایل دارید بدانید که واجد الشرایط مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا می باشید یا خیر به شما پیشنهاد می نماییم که از طریق پر کردن فرم ارزیابی رایگان در سایت ما شرایط خود را برسی نماییدپس از برسی همه جانبه شما توسط مشاورین ما، می توانید پاسخ ارزیابی خود را در صفحه نتیجه ارزیابی رایگان مطالعه نمایید.

 

*      اقامت استرالیا

منظور از اخذ اقامت دائم استرالیا این می باشد که شما پس اخذ جواز ورود به استرالیا که به صورت یک برچسب بر روی پاسپورت ایرانی شما زده خواهد شد بتوانید به لحاظ زمانی به طور نا محدود در هر شهر و ایالت استرالیا که تمایل داشته باشید سکنی گزیده و مشغول به کار شده و یا به تحصیلات خود ادامه دهید.

توجه داشته باشید اخذ اقامت دائم استرالیا به این معنی نمی باشد که شما دارای ملیت یا تابعیت استرالیا خواهید شد و در نظر داشته باشید که حق بیکاری به مهاجرین استرالیا (حتی افرادی که اقامت دائم را اخذ نموده اند) در دو سال اول ورود به استرالیا تعلق نخواهد گرفت.

لطفا توجه داشته باشید که ما تنها راه های قانونی مهاجرت به استرالیا را مد نظر داریم. راه هایی از قبیل اینکه یک طوری خودتان را به استرالیا برسانید و سپس جهت اخذ اقامت اقدام نمایید و یا با پرداخت مبالغی دارای پاسپورت بین المللی و غیره شده و یا از طریق پناهندگی اقدام نمایید را نه تنها پیشنهاد نمی نماییم بلکه سعی داریم شما را تشویق نماییم که از راه های اصولی که ریسک به هدر رفتن سرمایه و سالها بلا تکلیفی را ندارند استفاده نمایید. تقریبا تمامی مهارتها و حرفه ها در این قاره بزرگ (استرالیا) که در حال پیشرفت و توسعه می باشد مورد نیاز است. پس اگر مهارت و تخصصی دارید هر چند که شاید به نظر خودتان مهارت و تخصصتان قابل مقایسه با مهارتهای مهندسی و دکتری و غیره نباشد شاید بدون آنکه خودتان بدانید واجد الشرایط مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا باشید.

شما می توانید با استفاده از سیستم ارزیابی رایگان در سایت ما مطلع گردید که آیا واجد الشرایط اقدام جهت اخذ اقامت استرالیا و مهاجرت به استرالیا می باشید یا خیر. اگر هم واجد الشرایط نبودید ما دلایل آن را به شما خواهیم گفت و شاید شما بتوانید آن موارد را تقویت یا برطرف نموده و سپس اقدام نمایید.

اجازه اقامت دائم استرالیا و مهاجرت به استرالیا را می توان از طریق مستقیم و یا غیر مستقیم کسب نمود.

1)
مهاجرت به استرالیا از طریق مستقیم: همانطور که در بخش شرایط مهاجرت به استرالیا شرح داده شده است اگر شما دارای یک تخصص و حرفه ای باشید که در حال حاضر مهارت شما مورد نیاز جامعه استرالیا باشد می توانید جهت اخذ اقامت استرالیا و مهاجرت به استرالیا از طریق مستقیم اقدام نمایید. شیوه های دیگر مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا از طریق مستقیم ازجمله از طریق سرمایه گذاری و ازدواج با یک فردی که دارای ملیت استرالیایی باشد است. دفتر رهپوی دات کام تنها از طریق مهارت و تخصص اقدام می نماید.

توجه داشته باشید اینکه شما واجدالشرایط اخذ اقامت دائم استرالیا هستید یا خیر به مواردی از قبیل: سن، تحصیلات، سوابق کاری، میزان آشنایی به زبان انگلیسی و غیره بستگی دارد. اخذ اقامت دائم استرالیا از روی یک سیستم امتیاز بندی صورت می گیرد که تمامی موارد فوق الذکر در کسب امتیاز موثر می باشند. مجموع امتیازات باید به 120 برسد تا این امکان وجود داشته باشد که شما از ایران اقامت دائم استرالیا را اخذ نمایید. در جدول امتیازات، به افرادی که سن کمتری دارند نسبت به افراد مسن تر امتیاز بیشتری اختصاص داده شده است. همچنین اخذ نمره بالاتر در امتحان انگلیسی آیلتس IELTS امتیاز بیشتری خواهد داشت.

2)
مهاجرت به استرالیا از طریق غیر مستقیم: خیلی اوقات اتفاق می افتد که افرادی شرایط اولیه را جهت اخذ اقامت دائم استرالیا دارا نمی باشند. یکی ازدلایل رایج که افراد واجد الشرایط اخذ اقامت دائم به طور مستقیم نمی باشند کمبود امتیاز و نرسیدن مجموع امتیازات به 120 است. این کمبود امتیاز همانطور که در بالا ذکر گردید می تواند به دلیل داشتن سن بالا، ضعیف بودن در زبان انگلیسی، نداشتن مهارت کافی در حرفه خود، دارای مهارت در یک حرفه که از طرف استرالیا امتیاز بالا ندارد و غیره باشد. این دسته از افراد می توانند از راه های غیر مستقیم به اقامت دائم استرالیا دست یابند. از جمله را ه های غیر مستقیم عبارتند از:

در خواست اخذ اسپانسر از یکی از ایالت های استرالیا که به مهارت فرد احتیاج مبرم دارد.

در خواست اسپانسر از یکی از کارفرماهای استرالیا به این ترتیب که فرد مورد نظر بتواند از همین ایران توسط یکی از کارفرما ها در استرالیا استخدام گردد.

در خواست ویزای تحصیلی به این امید که فرد بتواند پس از گذراندن یک دوره آموزشی در سطح آکادمیک در استرالیا تقاضای اخذ اقامت دائم این کشور را بنماید.

یک راه دیگر هم که تا دو سال پیش رواج داشت درخواست ویزای کار و تعطیلات بود که بر طبق آن افراد یک ویزا به عنوان اجازه کار کردن و گشت و گذار در استرالیا می گرفتند که یک سال اعتبار داشته و تا 3 سال قابل تمدید بود. پس از گذشت 3 سال بسیاری از این افراد سعی می کردند از همان استرالیا درخواست اقامت دائم را بنمایند که عده ای نیز موفق شدند. البته این نوع ویزا بر اساس یک قرارداد بین دولت ایران و استرالیا بود که در ایران به عنوان ویزای کار (که به نظر ما این عنوان مناسب این نوع ویزا نبود) شناخته شده بود. به هرحال از سال 86 دیگر این قرارداد با ایران به دلایل مختلف تمدید نشد (اما با کشورهای دیگر تمدید گردید) و بنا بر این استفاده از این ویزا در حال حاضر برای ما ایرانیها میسر نمی باشد.

لطفا این موضوع را مد نظر داشته باشید که همیشه اخذ اقامت دائم استرالیا از طریق موارد غیر مستقیم دلیل بر این نمی باشد که پس از مهاجرت به استرالیا شرایط شما بدتر از افرادی خواهد بود که از طریق مستقیم اقامت استرالیا را دریافت نموده اند. مثلا اقدام از طریق اسپانسر های ایالتی گاها مزایای بسیار خوبی دارد که بسیاری از متقاضیان ما که دارای شرایط اقدام از طریق مستقیم می باشند در خواست می نمایند که برای آنها اسپانسر ایالتی بگیریم. در این رابطه در بخش اقدام از طریق اسپانسر ایالتی بیشتر توضیح داده ایم.

توجه داشته باشید که مدت زمان اخذ اقامت دائم استرالیا به فاکتورهای زیادی از جمله شرایط سازمان های ارزشیابی مدارک و اداره مهاجرت استرالیا و همچنین شرایط خود شما بستگی دارد. این مدت زمان در هر زمان و شرایط می تواند تغییر یابد. در حال حاضر، پس از شیوع بحران اقتتصادی جهانی و تاثیر آن در سیاستهای مهاجرتی دولت استرالیا دقیقا نمی توان عنوان نمود که اخذ اقامت استرالیا چه مدت زمانی طول خواهد کشید. اما بر طبق انتشارات اداره مهاجرت استرالیا می دانیم که پروسه رسیدگی بر روی پرونده های ارسال شده به اداره مهاجرت استرالیا بر اساس ارجحیت های تعیین شده توسط اداره مهاجرت انجام خواهد گرفت. مثلا افرادی که از طریق اسپانسر ایالتی اقدام می نمایند بالاترین ارجحیت را خواهند داشت و زودتر به پرونده آنها پاسخ داده خواهد شد. آنچه که ما از سایت اداره مهاجرت بدست آورده ایم به این ترتیب است که افرادی که از طریق اسپانسر ایالتی اقدام نموده اند بین 7 تا 10 ماه جواب خود را از اداره مهاجرت دریافت خواهند نمود و افرادی که بدون استفاده از اسپانسر ایالتی اقدام نموده و در لیست مشاغل مورد نیاز بحرانی در استرالیا نمی باشند بین 12 تا 15 ماه جواب پرونده خود را از اداره مهاجرت دریافت خواهند نمود. البته که شما باید مدت زمان مورد نیاز جهت ارزشیابی مدارکتان توسط سازمانهای ارزشیابی مدارک در استرالیا را به این زمان اضافه نمایید تا یک برآورد تقریبی (تقریبی و قابل تغییر در هر زمان) از این موضوع داشته باشید. در این رابطه پیشنهاد می نماییم مطلبی را که در رابطه با بحران اقتصادی و تاثیرات آن در مهاجرت به استرالیا در سایت ما درج گردیده است را مطالعه نمایید.

در مورد اینکه اخذ اقامت دائم استرالیا چه میزان هزینه خواهد داشت هم باید توجه داشته باشید که از طریق چه مهارت و تخصص و از طریق چه وکیلی (اگر تمایل داشتید از طریق وکیل اقدام نمایید) این کار را انجام می دهید. کل هزینه های مربوط به مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا از طریق مهارت و تخصص با پشتیبانی وکلا و مشاورین ما در بخش هزینه ها ذکر گردیده است که به شما پیشنهاد می نماییم جهت بدست آوردن یک برآورد کلی آن قسمت را مطالعه نمایید.

احتمال اینکه این بخش به روز گردد وجود دارد. شما هم اگر سوالی در رابطه با خدمات ما دارید حتما سوال خود را به آدرس info@rahpooy.com را برای ماارسال نمایید.

شرایط مهاجرت به استرالیا

گروه وکلا و مشاورین رهپوی دات کام می توانند شما را در جهت مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا از طریق مهارت و تخصص یاری نمایند. لطفا توجه داشته باشید که ما در حال حاضر از طریق سرمایه گذاری و مشاغل مربوط به پزشکی، دندان پزشکی، پرستاری و مامایی اقدام نمی نماییم.

جهت مهاجرت به استرالیا از طریق مهارت و تخصص باید دارای شرایط زیر باشید:

1-
سن شما نباید از 49 سال بیشتر باشد.

2-
باید دارای مدرک تحصیلی باشید که نشان دهد شما در رابطه با یک حرفه خاص دوره تئوری گذرانده و در آن زمینه مدرک معتبر دریافت نموده اید. مدارک معتبر می تواند از جمله: مدارک دانشگاهی که دانشگاه و معدل آن مورد تایید مراکز علمی استرالیا باشد، دبپلم فنی حرفه ای هنرستان، دیپلم فنی حرفه ای از موسسات و سازمانهای معتبر دیگر که طول دوره گذرانده شده در آنها بیش از 900 ساعت باشد. مدارک کامپیوتر که مربوط به مایکروسافت و غیره باشد. بنا بر این تنها اینکه بصورت تجربی کاری را آموخته باشید و مدرکی در زمینه حرفه خود نداشته باشید جهت مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا کافی نمی باشد. جهت بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به استرالیا از طریق مدارک مهندسی و یا مهارت های فنی حرفه ای به شما پیشنهاد می نماییم قبل از هر گونه اقدام مطالب مربوطه را در سایت ما مطالعه نمایید.

3-
باید در زمینه یک حرفه سابقه کاری داشته باشید. گواهی سابقه کار شما حتما باید از یک محل کار معتبر بوده و جزئیاتی از قبیل طول مدت استخدام، میزان حقوق و شرح وظایف کارمند حتما باید در گواهی سابقه کار ذکر شده باشند. طول دوره سابقه کار که باید ارائه گردد بسته به رشته تحصیلی شما متفاوت می باشد. برای بعضی از رشته های تحصیلی مثل مدارک فنی حرفه ای حداقل باید 5 سال سابقه کاری داشته باشید. برای بعضی از رشته های دانشگاهی 3 سال و حتی گاها 1 سال سابقه کار کافی می باشد. لطفا توجه داشته باشید که ارائه سابقه کاری صوری جهت مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا توصیه نمی شود. به این دلیل که همیشه این امکان وجود خواهد داشت که سابقه کاری شما از طرف سازمانهای ارزشیابی مدارک در استرالیا و یا اداره مهاجرت استرالیا استعلام شود و در صورت پیدا کردن هر گونه تناقض و یا نا هماهنگی در سوابق کاری شما، پرونده تان مردود خواهد شد. بنا بر این اگر از طریق سوابق کار صوری اقدام می نمایید به این مسئله اشراف داشته باشید که ریسک این وجود خواهد داشت که پس از استعلام پرونده تان مردود گردد و مسئولیت پذیرفتن این ریسک با خود شما خواهد بود.

4-
استرالیا یک کشور انگلیسی زبان است و توجه داشته باشید که جهت اخذ اقامت این کشور حتما باید زبان انگلیسی خود را تا حدی تقویت نمایید که بتوانید پس از ورود به استرالیا امورات اولیه زندگی خود را انجام دهید و ندانستن زبان انگلیسی برایتان باعث بوجود آمدن مشکل نشود. به همین جهت کشور میزبان هم علاقه دارد شما قبل از ورود تا حدی زبان انگلیسی بلد باشید و قبل از اینکه شما مدرک قبول شدن در امتحان زبان انگلیسی آیلتس IELTS را ارائه ندهید، اداره مهاجرت استرالیا به شما اجازه ورود نخواهد داد. در بعضی از رشته ها ی تحصیلی می توانید مدرک آیتلس IELTS را پس از ارزشیابی و معادل سازی مدارکتان در استرالیا ارائه نمایید. اما در بعضی از رشته ها باید از همان اول مدرک آیلتس IELTS خود را همراه با باقی مدارک به سازمانهای ارزشیابی مدارک در استرالیا ارسال نمایید.

5-
اگر تمایل دارید بدانید که واجد الشرایط مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا می باشید یا خیر به شما پیشنهاد می نماییم که از طریق پر کردن فرم ارزیابی رایگان در سایت ما شرایط خود را برسی نماییدپس از برسی همه جانبه شما توسط مشاورین ما، می توانید پاسخ ارزیابی خود را در صفحه نتیجه ارزیابی رایگان مطالعه نمایید.

احتمال اینکه این بخش با راهنمایی های جدیدتر به روز گردد وجود دارد. شما هم اگر سوالی در رابطه با شرایط اخذ اقامت استرالیا دارید حتما سوال خود را به آدرس info@rahpooy.com برای ما ارسال نمایید.

سوالات متداول

در این قسمت به تعدادی از سوالات متداول که در رابطه با ما و روش کاری ما مطرح گردیده است پاسخ داده شده است. شما نیز می توانید سوال خود را به آدرس ایمیل ما info@rahpooy.com ارسال نمایید.

سوال: من به دفاتر مهاجرتی زیادی مراجعه کرده ام اما نمی دانم چگونه متوجه شوم که میزان سابقه کاری وکلا در واقع چقدر است. لطفا راهنمایی بفرمایید.
پاسخ: همه وکلای استرالیایی و ایرانی که در امور مهاجرتی فعالیت می کنند باید در یک سازمانی در استرالیا به نام MARA به ثبت رسیده باشند، در غیر اینصورت مجاز به فعالیت نخواهند بود. با در دست داشتن شماره ثبت وکیل خود می توانید در یابید که آیا ایشان در این سازمان ثبت می باشند یا خیر و اگر ثبت هستند در چه سالی مدرک خود را دریافت کرده اند و در این زمینه مشغول به کار شده اند. به این ترتیب که دو رقم اول شماره ثبت ایشان نشان دهنده سال شروع فعالیت ایشان می باشد. مثلا اگر شماره ثبت وکیل شما با رقم 09 آغاز می گردد به این معنی است که ایشان در سال 2009 جواز خود را کسب نموده و یک سال سابقه فعالیت به عنوان وکیل مهاجرتی را دارا می باشند. و اگر دو رقم اول ثبت 93 است نشان دهنده این است که ایشان از سال 1993 مشغول به این فعالیت بوده اند (17 سال سابقه کاری).امیدواریم این موضوع تا حدی بتواند به شما جهت پیدا کردن میزان سابقه کاری وکیلتان کمک نماید.

سوال: من فقط چند سوال مختصر دارم، آیا باید فرم ارزیابی رایگان را پر کنم تا شما به سوالاتم پاسخ دهید؟
پاسخ: اگر ما اطلاعات دقیق از شما نداشته باشیم مجبور خواهیم شد به چتد سوال مختصر شما، چتد جواب مختصر و کلی بدهیم که این کار نه تنها به سود شما نخواهد بود بلکه باعث بوجود آمدن در هم ریختگی اطلاعات در ذهن شما می شود. این در هم ریختگی ذهنی نیز به نوبه خود باعث بوجود آمدن سوالات بیشتر خواهد گردید. پس به ما کمک کنید تا از شیوه مناسبتر و اصولی تر شما را راهنمایی نماییم. فرم ارزیابی رایگان را هر چه دقیقتر پر نموده و از این سرویس رایگان نهایت استفاده را ببرید. فرم ارزیابی رایگان در واقع تنها پل شروع ارتباط بین ما و متقاضیان می باشد و ما از دادن هر گونه مشاوره و پاسخگویی به سوالات افرادی که فرم ارزیابی را پر ننموده اند چه بصورت تلفنی و چه بصورت ایمیلی معذور می باشیم.

سوال: پس از پر کردن فرم ارزیابی اولیه چه کاری باید انجام بدهم ؟
پاسخ: به خاطر داشته باشید که پس از پر کردن فرم شماره پرونده داده شده را یادداشت فرمایید. مشاورین ما پس از بررسی شرایط شما به طور دقیق، نتیجه را برای شما ارسال می نمایند و شما می توانید با استفاده از شماره پرونده و شماره شناسنامه خود نتیجه را مشاهده نمایید. اگر جواب ارزیابی شما مثبت بود هم می توانید سوالات خود را از طریق ایمیل برای ما ارسال نمایید و هم می توانید برای گرفتن وقت جهت مشاوره حضوری و آشنایی بیشتر، با ما تماس بگیرید. توجه داشته باشید که مشاوره حضوری راس ساعت مقرر انجام می شود. مشاوره های حضوری با وقت قبلی تنها برای افرادی امکان پذیر می باشد که جواب ارزیابی آنها مثبت بوده است. اگر پاسخ ارزیابی شما منفی بود می توانید سوالات خود را از طریق ایمیل برای ما ارسال نمایید.

سوال: چرا حق الوکاله شما از بعضی دفاتر دیگر بیشتر است؟
پاسخ: ما از ارائه خدمات بدون اشراف علمی و عملی عمیق به موضوع می پرهیزیم. از استخدام نیروهای متعدد ولی نا کار آمد اجتناب می کنیم. ما خدمات جدی، حرفه ای و کیفی ارائه می دهیم که در آن موفقیت و نتیجه مثبت کار از بالاترین ارجحیت برخوردار است. ما با اصول مدیریت نوین شما را پشتیبانی می نماییم. وکلای ما از قدیمی ترین و با تجربه ترین وکلای ثبت شده در اداره مهاجرت استرالیا می باشند. ما تنها پرونده هایی را نمی پذیریم که انجام دادن آنها رُند و روتین باشد، بلکه سعی خود را می نماییم تا به عنوان وکیل، خود را در جریان چالشها و مشکلات پرونده های خاص نیز قرار داده و آنها را به نتیجه برسانیم. ما استرداد 100% مبلغ حق الوکاله را در صورت عدم موفقیت تضمین می نماییم حتی اگر در آخرین مرحله کار به نتیجه نرسد. موکلین ما معمولا یا از طریق موکلین قبلی مان به ما معرفی شده اند و یا از طریق جستجو در اینترنت به سایت ما دسترسی پیدا کرده اند. سعی ما بر این است که خدماتمان را در سطح حرفه ای با جدیت و کیفیت مطلوب تنهابه افرادی ارائه نماییم که آنها هم بصورت جدی و حرفه ای می خواهند برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند. اگر شما هم قبل از اتخاذ تصمیم نهایتان ، ما را پیدا کرده اید بدانید که خوش اقبال هستید.

سوال: شما در لیست خدماتی که ارائه می دهید عنوان نموده اید که برای موکلین خود کار هم پیدا می کنید، چه تضمینی در پیدا کردن کار از طرف شما وجود دارد؟
پاسخ: لطفا مطلبی را که در رابطه با تضمین پیدا کردن کار در سایت ما درج گردیده است، مطالعه نمایید.

سوال: چگونه به شما اعتماد کنیم؟
پاسخ: خدماتی که ما ارائه می دهیم و مبالغی که شما پرداخت می نمایید همگی بر اساس یک قرارداد دو جانبه خواهد بود. وکلای ما در استرالیا علاوه بر وکیل مهاجرتی، وکیل حقوقی نیز می باشند. قبل از عقد قرارداد هم شما و هم ما در یک مشاوره حضوری با یکدیگر بیشتر آشنا خواهیم شد. ما در صورتی مسئولیت مشاوره و راهنمایی شما را بعهده خواهیم گرفت که مطمئن باشیم شرایط شما جهت اقدام مناسب می باشد چرا که موفقیت و رضایت شما، باعث خشنودی و اعتبار ما می باشد و در ضمن طبق قرارداد فی مابین در صورت عدم موفقیت، مبلغی که بابت حق الوکاله به ما پرداخت نموده اید به طور 100% مسترد خواهد گردید. شما نیز قبل از عقد قرارداد فرصت کافی خواهید داشت تا مفاد قرارداد را با دقت مطالعه نموده و تنها زمانی آن را امضاء نمایید که مفاد آن مورد توافق شما می باشد.

سوال: اگر زوجی بعنوان توریست وارد استرالیا شوند وآنجا بچه دار شوند یعنی بچه آنها در استرالیا به دنیا بیاید آیا بچه انها تابعیت استرالیا را دارا خواهد شد؟
پاسخ: قوانین اخذ تابعیت استرالیایی از طریق تولد به این ترتیب می باشد. الف- همه بچه هایی که قبل از بیستم آگوست 1986 در استرالیا متولد شده اند ملیت استرالیایی خواهند داشت. ب- بچه هایی که بعد از آگوست 1986 در استرالیا متولد می شوند در صورتی ملیت استرالیا را خواهند گرفت که در زمان تولد یکی از والدینشان دارای تابعیت استرالیایی و یا اقامت دائم استرالیا باشد. ج- اگر بچه ای در استرالیا متولد شود که والدین وی تابعیت استرالیا و یا اقامت دائم استرالیا را نداشته باشند، در صورتیکه که این بچه تا سن ده سالگی بیشتر عمر خود را در استرالیا زندگی کند تابعیت استرالیا را خواهد گرفت. (توضیح ما در مورد قسمت ج: اگر والدین این بچه تابعیت نداشته باشند پس چگونه بتوانند 10 سال در استرالیا در کنار فرزندشان بمانند تا فرزند تابعیت بگیرد؟ خود بچه با چه ویزایی بماند؟ به نظر می رسد که این مورد بیشتر برای فرزند پناهندگان قابل استفاده است که 10 سال بلاتکلیف در استرالیا منتظر اخذ اقامت بمانند تا اینکه فرزندشان تابعیت را بگیرد.) پس برای اینکه فرزندتان تابعیت استرالیا را دریافت نماید زمان تولد فرزند با ویزاهای کوتاه مدت به استرالیا سفر نکنید.

سوال: در صورتی که یک زوج بدون فرزند که هر دو مهندس و شاغل هستند بخواهند مهاجرت کنند، آیا هر دو آنها باید تقاضای اقامت کنند یا خیر؟
پاسخ: جهت مهاجرت به استرالیا از طریق مهارت و تخصص، کافی است که یکی از افرا خانواده شرایط لازم را جهت مهاجرت داشته باشد. باقی افراد خانواده نیز اقامت را کسب خواهند نمود.

سوال: در صورتی که وضعیت تحصیلی و شغلی یک زن از شوهرش به مراتب مناسب تر باشد بطوریکه صلاحیت دریافت ویزا را داشته باشد، وضعیت و شرایط مهاجرت شوهرش باید به چه شکلی باشد و وضعیت شغلی او در استرالیا به چه صورت خواهد بود؟
پاسخ: خانم نفر اول پرونده شده و به تابعیت از او همسرش هم اقامت استرالیا را دریافت خواهد نمود. اداره مهاجرت استرالیا از شوهر وی انتظار خاصی نخواهد داشت به غیر از اینکه شوهر هم باید در یک زمانی قادر به اخذ مدرک آیلتس با نمره 5 باشد مگر اینکه به جای اخذ مدرک آیلتس هزینه ای را بابت گذراندن کلاسهای زبان در استرالیا به اداره مهاجرت استرالیا پرداخت نماید که این هزینه در حال حاضر 3510 دلار استرالیا می باشد. در ضمن اگر شوهر تحصیلات و شغلی داشته باشد که جزو لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا بوده و بتواند مهارت خود را توسط سازمانهای ارزشیابی مدارک مثبت ارزشیابی نماید 5 امتیاز به مجموع امتیازات زن خود (که نفر اول پرونده می باشد) اضافه خواهد نمود. وضعیت شغلی شوهر هم مثل خانمش خواهد بود. به این معنی که هر دو نفر باید تمام تلاش خود را بنمایند تا قبل از ورود به استرالیا پیش زمینه های شغلی خود را فراهم کنند، اگر هم موفق نشدند باید در استرالیا جویای کار باشند که این خود بحثی جداست که در قسمتهایی از سایت رهپوی دات کام به آن اشاره گردیده است.

سوال: اسپانسرهای ایالتی در حدود چه مبلغی از مهاجر انتظار تمکن مالی دارند و اگر خودشان شرایط کار و زندگی را هموار میکنند چرا باید آنها را نسبت به وضعیت مالی مناسب متقاعد کرد؟
پاسخ: لطفا به این نکته تا حد ممکن توجه داشته باشید. همه افرادی که اسپانسر ایالتی دریافت کرده اند و یا فرمهای اخذ اسپانسر ایالتی را پر نموده اند به وضوح دیده اند که زمانی که ایالت مربوطه پاسخ درخواست اسپانسرشیپ شما را مثبت می دهد به صورت تاکیدی در زیر برگه گواهی اسپانسر شیپ می نویسد که "این ایالت هیچ گونه مسولیتی در رابطه با پیدا کردن کار برای شما نخواهد داشت و این شخص شما هستید که باید جهت پیدا کردن کار تلاش نمایید!" واضح تر از این هم نمی توانستند این مورد را عنوان نمایند. پس ایالت شرایط کار و زندگی را هموار نمی نماید. البته با مطالبی که در سایتهای اینترنتی از جمله سایت خودمان (رهپوی دات کام) در رابطه با اخذ اسپانسر ایالتی عنوان گردیده است بعضی اوقات چنین سوء تفاهمی پیش می آید که ایالت شرایط کار و زندگی را فراهم می آورد. پس اجازه دهید موضوع را به این صورت توضیح دهیم. ایالتهای اسپانسر شونده، با تجزیه و تحلیل ها و آمارگیری های شغلی که در ایالت خود انجام می دهند درمی یابند که در یک مقطع زمانی خاص به چه متخصصهایی در ایالت خود نیاز دارند و اسپانسر مهاجرینی می شوند که دارای این تخصصها باشند. اداره مهاجرت استرالیا از آنجا که می داند ایالتی در استرالیا خواهان تخصص این دسته از مهاجرین می باشد، درخواست آنها را جهت اخذ اقامت استرالیا زودتر پاسخ خواهد داد. اما ایالت مربوطه هم می خواهد مطمئن باشد که این افراد واقعا از نیروی تخصصی خود در ایالت آنها استفاده خواهد نمود. پس ایالت از مهاجرین خواهد خواست که قبل از ورود نشان دهند که توانایی گذراندن امور زندگی خود را در صورت کار پیدا نکردن خواهند داشت. معمولا مبلغی که باید به این ایالتها توسط پرینت بانکی نشان داده شود بین 20000 تا 30000 دلار استرالیا بسته به ایالت و تعداد نفرات خانواده مهاجر متغیر می باشد. البته که معمولا همه ایالتها دارای تیمی سازماندهی شده می باشند که به شما جهت پیدا کردن کار و مسکن و آداپته شدن در محیط جدید کمک خواهند نمود اما با همه این احوال مسئولیت اصلی با خود شما می باشد.

سوال: برای یک زوج مهندس با سابقه کاری مناسب که صلاحیت مهاجرت را هم داشته باشند و مدارک آنها مثبت ارزیابی شده و مدرک آیلتس هم دارند و جهت مکالمه و مصاحبه کاری هم مشکلی نداشته و اسپانسر ایالتی هم داشته باشند، حدودا چقدر طول میکشد تا کار مناسب پیدا کرده و هزینه های زندگی خود را تامین کنند و آیا اسپانسر از قبل کاری برای آنها در نظر میگیرد یا باید مدتی را صرف یافتن کار با هزینه شخصی کنند؟
پاسخ: برای چنین زوجی پیشنهاد وکلای رهپوی دات کام این می باشد که پس از ارسال مدارکشان به اداره مهاجرت استرالیا و در مدت زمانی که منتظر پاسخ اداره مهاجرت استرالیا می باشند که معمولا در یافت پاسخ اداره مهاجرت بین یک تا دو سال بسته به شرایط فرد طول خواهد کشید، سعی نمایند تا پایه های اولیه پیدا نمودن یک شغل مناسب در استرالیا را از همین ایران پی ریزی نمایند. پیدا کردن کار در استرالیا زمانی که خود شما هنوز در ایران هستید ممکن است بسیار سخت و غیر قابل تصور باشد. اما این را بدانید که یک سال یا دو سال در پی یک شغل گشتن برای یک مهندس زمان کمی نیست و بیهوده و بی نتیجه نخواهد بود مخصوصا اگر بتوانید به صورت اصولی و حرفه ای چنین کاری را انجام داده و کار فرماهای استرالیایی را به خود جذب نمایید. ما می دانیم که چنین زوجی به هر قیمتی به امید اینکه در استرالیا کار گیر خواهد آمد موقعیت شغلی و اجتماعی خود را در ایران رها نخواهد نمود. پس چه بهتر که تلاش خودتان را بنمایید تا اگر هم از ایران نتوانستید قبل از مهاجرت به استرالیا شغلی در استرالیا پیدا نمایید، حد اقل بدانید که در بدو ورود به استرالیا قرار است با سه یا چهار کارفرما که بصورت بالقوه روی شما حساب باز می نمایند صحبت نمایید که قدمهای نهایی عقد قرارداد کاری در استرالیا برداشته شود نه اینکه تازه پس از ورود به استرالیا بخواهید 6 ماه یا یک سال اول را صرف کاری کنید (جستجو جهت پیدا نموده کارفرمای احتمالی) که در همین ایران هم می توانستید آن کار را انجام دهید. پس پاسخ به سوال شما این است که اگر در همین ایران هیچ تلاشی در این زمینه انجام نداده باشید بعید نیست که 6 ماه تا یک سال طول بکشد که یک کار مرتبط در استرالیا پیدا نمایید حتی با شرایط خوب شما.

سوال: با توجه به شرایط اینجانب که در پرونده موجود است و بدلیل نداشتن آیلتس ، این سوال برای من مطرح است که در اخذ اقامت از طریق مهارت و تخصص به روش اسپانسرشیپ آیا از ابتدا اقامت دایم اعطا میگردد؟
پاسخ: خیر جهت اقدام از طریق اسپانسر ایالتی اقامت شما در وحله اول یک اقامت موقت خواهد بود به این دلیل که شما یک تعهد به ایالت مربوطه داده اید. تعهد شما این است که در آن ایالت دو سال زندگی نمایید و از آن دو سال یک سال را در آن ایالت کار نمایید. اگر به این تعهد خود پایبند بودید واجد الشرایط اخذ اقامت دائم خواهید شد.

سوال: میخواستم بدونم داشتن بیمه برای سابقه الزامی هست یا تایید کارفرما کافیه؟
پاسخ: این سوال جزء سوالهایی است که ما روزانه بصورت روتین بارها به آن پاسخ می دهیم. هموطنان عزیزی که قصد مهاجرت به استرالیا از طریق مهارت و تخصص را دارید. لطفا در نظر داشته باشید که اگر اداره مهاجرت استرالیا روی سوابق بیمه ما ایرانیها تاکید می کند تنها و تنها به این دلیل است که طی چند سال گذشته دریافته است که سازمان بیمه ما به قول خودمان دارای چفت و بست محکمی می باشد. هموطنان بسیار زیادی در سالهای اخیر بدون داشتن سابقه بیمه و حتی سابقه کار واقعی، توسط سوابق کاری ساختگی به استرالیا مهاجرت نمودند و هنوز هم این کار را انجام می دهند. ما قضاوتی روی درست یا نا درست بودن این کار نداریم. برای ما به عنوان وکیل شما مهم این است که در صورت بروز مشکل بتوانیم از پرونده شما دفاع نماییم. از دید ما اگر سابقه کار شما واقعی باشد ولی اداره مهاجرت استرالیا صرفا به دلیل نداشتن بیمه پرونده شما رد نماید باید اداره مهاجرت را متقاعد نمود که حق شما دارد پایمال می گردد و در صدد رفع مشکل بود. اما اگر شما سابقه بیمه نداشته باشید و اداره مهاجرت هم از محل کار شما به هر نحوی استعلام بگیرد و با شواهد به ما که وکیل شما می باشیم اثبات نماید که سابقه کار شما ساختگی است، در آن زمان ما طبق قوانین وکلای مهاجرتی استرالیا حق دفاع از پرونده شما را نخواهیم داشت. پس مهم صحت مدارک شما می باشد. اگر مدارک شما صحت داشته باشد نداشتن بیمه را با مواردی از قبیل اثبات حقوق دریافتی، قراردادهای کاری و ...... می توان جبران نمود. یک پرونده محکم، حرفه ای، منظم و واقعی اما بدون بیمه از دید ما و اداره مهاجرت استرالیا از یک پرونده ضعیف ولی دارای بیمه شانس خیلی بیشتری جهت پذیرفته شدن را دارد. پس خودتان را جای فردی بگذارید که می خواهد سوابق کاری شما را چک نماید (معمولا به این افراد کیس آفیسر گفته می شود). اگر بیمه نداشته باشید، فیش حقوقی هم نداشته باشید، قرارداد کاری هم نداشته باشید، گواهی اشتغال شما هم خوب تنظیم نشده باشد، محل کارتان هم جواز فعالیت نداشته یا اصلا بر چیده شده و در حال حاضر وجود خارجی نداشته باشد آن کیس آفیسر بر چه اساسی گواهی اشتغال شما را بپذیرد؟ اما اگر همه موارد بالا را داشتید ولی تنها مشکل بیمه بود خیلی غیر منطقی است که کیس آفیسر پرونده شما را رد نماید. پیشنهاد وکلای رهپوی دات کام این است که قبل از ارسال مدارک به اداره مهاجرت سهل انگاری نکنید، تا حد ممکن طوری پرونده خود را تنظیم نمایید که فکر تردید در مورد صحت آن به ذهن کیس آفیسر نزد. سهل انگاری باعث خواهد شد همه زحمتها و هزینه هایی که پرداخت می نمایید بی نتیجه بماند.

سوال: با سلام من فارغ التحصیل رشته نرم افزار کامپیوتر در مقطع کارشناسی هستم. 32 سالمه و 4 سال سابقه کاری با بیمه دارم. مجرد هستم. سوالم اینه که شرایط مهاجرت به استرالیا رو دارم؟
پاسخ: اگر بگوییم ما روزانه حداقل 30 ایمیل که حاوی سوالی شبیه با این است دریافت می کنیم اغراق نکرده ایم. لطفا فرم ارزشیابی رایگان را استفاده نمایید چون هم در وقت شما صرفه جویی می گردد و هم در وقت ما. با پر نمودن فرم ارزیابی رایگان ما اطلاعات دقیقتری از شما بدست خواهیم آورد و راحتتر می توانیم به شما بگوییم که شرایطتان مناسب است یا خیر. در ضمن یک بار که فرم را پر نمایید اگر یک سال دیگر هم با ما تماس بگیرید و سوالی بپرسید با دادن شماره پرونده تان به ما دیگر نیاز نخواهد بود که ما دوباره تمام سوالهای قبلی راجع به شغل و سوابق تحصیلی شما را بپرسیم. ما چگونه بتوانیم به سوال بالا از طریق ایمیل پاسخ دقیق بدهیم؟ فرد فوق اگر از دانشگاه آزاد کرج با معدل 14 به بالا فارغ التحصیل شده باشد، می تواند اقدام نماید. اما اگر از دانشگاه تهران باشد می تواند با معدل 12 هم اقدام نماید. اگر دانشگاهش جامع علمی کاربردی با معدل 16 باشد حتما باید حد اقل 6 سال سابقه کاری داشته باشد. اگر 4 سال سابقه کاری وی از 83 تا 87 باشد و از بهترین دانشگاه هم فارغ التحصیل شده باشد باز هم نمی تواند اقدام نماید و غیره.... پس خواهش می کنیم فرم را پر نمایید تا ما مجبور نشویم با حدس و گمان پاسخ شما را بدهیم و یا ایمیل شما را بدون پاسخ بگذاریم. متشکریم.

سوال: آیا وکیل باعث تسریع در روند اخذ اقامت استرالیا و مهاجرت به استرالیا می گردد؟
پاسخ: داشتن وکیل به طور مستقیم باعث تسریع در روند اخذ اقامت استرالیا و مهاجرت به استرالیا نمی گردد اما به طور غیر مستقیم بسیاری از اوقات باعث صرفه جویی در وقت و جلوگیری از اتلاف وقت می گردد که این امر به نوبه خود باعث تسریع در روند اخذ اقامت و مهاجرت می گردد. توجه داشته باشید که اگر وکیل یا مشاور با تجربه ای به شما جهت نحوه آماده سازی مدارک، CDR برای مهندسین، RPL برای مهارتهای کامپیوتری، گزارش کارورزی برای افراد فنی حرفه ای و تنظیم و تهیه مدارک و سوابق کاری مورد نیاز برای همه مشاغل کمک نماید و همچنین شما را در امور ارسال مدارک، حواله ارز، گرفتن نامه و سوابق مورد نیاز مثل اخذ سوابق بیمه و ... از مر اجع قانونی یاری کند به مقدار قابل توجهی از اتلاف وقت شما جلوگیری نموده است. البته موارد فوق تنها جزء کوچکی از وظایف وکلا و مشاورین می باشد. شما زمانی نقش اصلی وکیل خود را به طور واضح احساس خواهید نمود که به هر دلیل روند پرونده شما در سازمان ارزشیابی مدارک و اداره مهاجرت با مشکل مواجه گردد. در این زمان است که داشتن یک وکیل خوب می تواند در رفع مشکلات و چرخاندن اوضاع به سمتی که شما را به هدف برساند بسیار ارزشمند باشد. وکلای ما تا مطمئن نباشند که پرونده شما بی عیب و نقض است آن را به سازمانهای ارزشیابی مدارک و یا اداره مهاجرت ارسال نخواهند نمود و در صورتی هم که پرونده به هر دلیل با مشکل مواجه گردد تمامی توان خود جهت پشتیبانی از شما و رفع مشکل را به کار خواهند گرفت.

سوال: ما از طریق موسسه X و وکیل Y اقدام نموده ایم. آنها به ما گفته اند Z . حالا نمی دانیم چه کار کنیم. آیا به نظر شما وکیل ما درست می گوید؟
پاسخ: به این مسئله اشراف داشته باشید که وقتی فردی را به عنوان وکیل خود انتخاب می نمایید قبل از هر چیز به او اعتماد داشته اید که اجازه داده اید او راهنمای شما باشد. او هم موظف است به بهترین شیوه ممکن شما را به هدفتان برساند. بهترین راه حل این است که قبل از امضاء قرارداد با وکیلتان از محکم بودن قرارداد اطمینان داشته باشید. اگر وکیلتان می گوید بابت انجام X باید Y دلار استرالیا پرداخت گردد، این مبالغ باید در قرارداد ذکر شده باشد و همچنین ذکر شده باشد که در صورت تغییر مبلغ Y از طرف مرجع مربوطه، مسئولیت پراخت ما به التفاوت با کدام طرف قرارداد خواهد بود. یک قرارداد محکم هم به نفع شما می باشد، هم به نفع وکیلتان. اگر هم مشکلی پیش آمد به نظر ما سعی نمایید با خود وکیلتان و یا مراجع قانونی ذیصلاح آن را حل و فصل نمایید چون نظر وکلای دیگر که در جریان کار شما نبوده و فرصت کافی هم ندارند که به شیوه صحیح در جریان کار شما قرار گیرند، تنها باعث پیچیده تر شدن و غیر قابل حل تر شدن مشکلتان خواهد شد.

 


آدرس از تاریخ 18 اردیبهشت 1390:
شهرک اکباتان، فاز 1، خیابان شهید نفیسی (خیابان اصلی)
پلاک 15، جنب بانک پارسیان، مجتمع آرین
طبقه چهارم، واحد 16، (دفتر وکالت)

آدرس تا تاریخ 18 اردیبهشت 1390:
امیر آباد، خیابان کارگر شمالی
بالاتر از پمپ بنزین، پلاک 1356
ساختمان ناهید، طبقه اول، واحد 5 (دفتر وکالت)

ساعات تماس:
روزهای شنبه تا چهارشنبه
ساعات 10 صبح الی 3 بعد از ظهر
شماره تماس: 88002355
ایمیل: info@rahpooy.com

ملاقات حضوری:
مشاوره حضوری روزهای شنبه الی چهارشنبه
با وفت قبلی
تنها برای افرادی میسر می باشد که جواب
ارزیابی آنها مثبت می باشد.

 

*      خدمات ما

1-
ارزیابی اولیه رایگان: قبل از هر گونه اقدام شما باید مطمئن باشید که شرایط اخذ اقامت در استرالیا را از طریق مهارت و تحصص دارا می باشید. از آنجا ما به شما تضمین استرداد 100% مبلغ حق الوکاله در صورت عدم اخذ اقامت را می دهیم، برای ما هم این موضوع بسیار مهم است که با متقاضیانی وارد قرارداد شویم که از انجام موفقیت آمیز کار آنها اطمینان داریم. بنابر این ارزیابی و مشاوره اولیه پیش از عقد هر گونه قرارداد الزامی می باشد.

2-
مشاوره حضوری: در مشاوره حضوری ما شما را در جریان مدارکی که باید در طول روند کار تهیه نمایید قرار خواهیم داد. خیلی اوقات اتفاق می افتد که در یک نگاه اولیه ممکن است شرایط شما مناسب قلمداد شود، اما اگر قبل از اقدام شما مطمئن نباشید که تمامی مدارک مورد نیاز را می توانید تهیه نمایید، در اواسط کار با مشکل مواجه خواهید شد.

3-
کمک در تصمیم گیری شما: این را بدانید که جدا از هر گونه دلایل شخصی که شما برای مهاجرت دارید، همیشه کشور مقصد شما با تمامی نقاط مثبتی که ممکن است داشته باشد از همه لحاظ محلی ایده آل نخواهد بود. هر کشوری خوبیها و بدیهایی دارد که بهتر است قبل از سرمایه گذاری به لحاظ وقت و هزینه با آنها آشنا باشید. در این مورد ما بعنوان مشاوری بی طرف شما را در جریان نقاط مثبت و منفی استرالیا قرار خواهیم داد. ما تجربیاتی داریم که ممکن است در تصمیم گیری شما موثر واقع گردد. ممطئن باشید ما کسانی را دیده ایم که پس از مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا بیش از 2 هفته زندگی در استرالیا را تحمل نکرده اند و از طرف دیگر افرادی هم بوده اند که افسوس می خورند که چرا زودتر جهت مهاجرت به استرالیا اقدام نکردند. ما می توانیم شما را در جریان این تجربیات قرار دهیم و انتخاب را برای شما راحتتر سازیم.

4-
عقد یک قرارداد کاملا دو جانبه با ضمانت استرداد 100% مبلغ حق الوکاله در صورت عدم اخذ اقامت: در متن قرارداد ما منافع دو طرف بطور مساوی در نظر گرفته شده و هدف اصلی این می باشد که همکاری دو جانبه به نتیجه برسد. بنا بر این قبل از انعقاد قرارداد، حسن اطمینان دوجانبه و شرایط اولیه متقاضی برای هر دو طرف اهمیت فراوانی دارد. در ضمن ما نتیجه کار را تضمین می نماییم نه مراحل کار را و این امر اطمینان خاطر بیشتری به شما خواهد بخشید. به این معنی که اگر شما در مرحله اول یعنی ارزشیابی مدارکتان توسط سازمانهای ارزشیابی استرالیا قبول شوید اما در مرحله دوم از طرف اداره مهاجرت مردود گردید تمامی مبلغ حق الوکاله (به انضمام مبلغ حق المشاوره که جهت انجام مرحله اول پرداخت نموده بودید با اینکه جواب مرحله اول مثبت بوده است) به شما مسترد خواهد گردید نه اینکه تنها مبلغ حق الوکاله مرحله دوم مسترد گردد. بنا براین وکلای ما هدف شما را تضمین می نمایند نه مراحل رسیدن به هدف را.

5-
مشاوره جهت تکمیل پرونده متقاضی به صورت حرفه ای و مطابق با موازین و استاندارهای خواسته شده از طرف استرالیا: در رهپوی دات کام شما کار خود را با یک مشاور حرفه ای آغاز نموده و در طول پروسه کاری آن مشاور حرفه ای را در کنار خود خواهید داشت. مشاورین ما به کیفیت انجام کار پایبند و متعهد می باشند. چگونگی تنظیم سوابق کاری، چگونگی ترجمه مدارک و چگونگی پر نمودن فرمهای مربوطه خیلی اوقات به آشنایی و درک کافی از شرایط اخذ اقامت و همچنین دقت و تمرکز روی پرونده هر فرد نیاز دارد. از آنجا که مبلغی که شما بابت حق الوکاله به ما پرداخت می نمایید و همچنین اعتبار ما برایمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است علاقه نداریم که سهل انگاری باعث عدم موفقیت در کار گردد و هم هزینه و زحمات شما بی نتیجه بماند و هم ما حق المشاوره پرداخت شده را مسترد نماییم. پس یک نتیجه موفق هم موفقیت شما، و هم موفقیت ما محسوب خواهد شد.

6-
پشتیبانی وکلای حقوقی و مهاجرتی عضو MARA و MIA در استرالیا از شما: مشاورین ما به شما کمک می نمایند که پرونده شما بی عیب و نقض تنظیم شده و ارسال گردد. اما اگر به هر دلیل مشکلی در روند کار پیش بیاید که مانع موفقیت پرونده شود وکلای رهپوی دات کام به پشتیبانی شما خواهند آمد. رهپوی دات کام از وکلایی استفاده می نماید که دارای تجارب دیرینه باشند و نه تنها با امور مهاجرتی در ایران و استرالیا آشنا باشند، بلکه در امور حقوقی این دو کشور نیز فعالیت داشته و همچنین دارای مدارک و جوازهای معتبر باشند.

7-
اطلاع رسانی به موقع: موکلین رهپوی دات کام در طول پروسه کاری خود همواره در جریان پیشرفت کار قرار خواهند گرفت. این کار عمدتا از طریق اطلاع رسانی از طریق وب سایت رهپوی دات کام صورت می گیرد. هر متقاضی پس از عقد قرارداد یک شماره پرونده دریافت خواهد نمود که توسط آن شماره می تواند به صفحه مربوط به خود در سایت رهپوی دات کام وارد شده و از پیشرفت روند کاری خود اطلاع حاصل نماید. این سرویس اطلاع رسانی باعث می شود که شما حتی در روزهای تعطیل و خارج از ساعات اداری بتوانید در جریان امور پرونده خود قرار گیرید.

8-
شفافیت عمل: با رهپوی دات کام شما در جریان همه امور مربوط به پرونده خود قرار خواهید گرفت. اگر به شما اطلاع داده می شود که امروز مدارکتان به سازمان ارزشیابی مدارک ارسال خواهد گردید، این کار حتما امروز انجام شده و شما کپی قبض ارسال مدارک را تا عصر همان روز دریافت خواهید نمود. اگر مبلغ مورد نیاز جهت پرداخت به سازمانهای ارزشیابی مدارک و اداره مهاجرت را (به دلیل تحریم بودن بانکهای ایران) به ما می سپارید تا ما از طریق کارت اعتباری برایتان پرداخت نماییم، این پرداخت همان روز اتفاق خواهد افتاد نه اینکه ارز شما مدتی در دست ما بماند و پس از مدتی خودتان مجبور شوید با پی گیری و یاد آوری از ما بخواهید تا این کار را انجام دهیم. در مجموع رهپوی دات کام همیشه خبر انجام کارها را به شما خواهد رساند نه اینکه شما مکررا مجبور به پی گیری و دریافت تایید انجام جزئی ترین مراحل کارتان شوید. در جریان انجام کارها نیز موردی مثبت یا منفی از دید شما پنهان نخواهد ماند. اگر ریسکی در کارتان وجود دارد، حتما از آن ریسک و دلایل آن مطلع خواهید گردید. مشاورین ما با نهایت صداقت و خلوص نیت در کنار شما خواهند بود.

9-
خدمات پس از مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا تنها شامل افرادی می گردد که پروسه اخذ اقامت خود را از طریق رهپوی دات کام طی نموده باشند.

لطفا توجه داشته باشید که قصد ما این نیست که یک سری از خدمات کلیشه ای را بعنوان خدمات پس از مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا بیان نماییم و بابت ارائه این خدمات از شما هزینه ای دریافت کنیم. ممکن است شما در حال حاضر به زبان انگلیسی تسلط کافی نداشته باشید و یا اشراف زیادی به قوانین زندگی در استرالیا نداشته باشید. اما در نظر بگیرید که پروسه مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا حدود 15 تا 18 ماه به طول خواهد انجامید و در طی این مدت شما اطلاعات زیادی در مورد استرالیا بدست خواهید آورد. از آنجا که باید امتحان آیتلس را نیز بدهید تا حدی به زبان انگلیسی مسلط خواهید شد که با یک راهنمایی ساده بتوانید کارهایی از قبیل باز کردن حساب بانکی، خرید موبایل، ثبت نام در کلاسهای زبان، اخذ گواهینامه رانندگی، ثبت نام در سازمانهای خدمات بهداشتی و رفاهی مثل مدیکر و سنترلینک، گرفتن تاکسی از فرودگاه تا محل اقامت و غیره را خودتان در استرالیا انجام بدهید و نیازی به این نباشد که بابت اخذ راهنمایی در انجام چنین اموری مبلغی پرداخت نمایید. ما نیز شما را بصورت رایگان در انجام امور فوق راهنمایی خواهیم نمود.

اما دو مورد وجود دارد که بهتر است ما بصورت حرفه ای شما را در انجام این کارها یاری نماییم.

مورد اول: پیدا کردن محل سکونت
مورد دوم: پیدا کردن کار

ما به شما پیشنهاد می دهیم پس از اینکه اقامت استرالیا را اخذ نمودید حتی قبل از مسافرت به استرالیا سعی نمایید تا حدی شرایط زندگی، کار و محل اقامت خود در استرالیا را تعیین نموده و زندگی خود را به عنوان یک مهاجر تازه وارد به یک کشور جدید برنامه ریزی نمایید. ما می توانیم در این امر راهنمای مفیدی برای شما باشیم دانستن اینکه شما چه میزان درآمد خواهید داشت و چه میزان بابت کرایه خانه باید پرداخت نمایید کمک بسیار بزرگی در جهت تخمین مخارج زندگی آینده شما در استرالیا خواهد بود و ما از روی تجربه به شما اطمینان می دهیم که به نفع شما است قبل از مهاجرت به استرالیا به ما اجازه بدهید تا شما را در پیدا نمودن یک شغل مناسب و محل سکونت راهنمایی و پشتیبانی نماییم .

احتمال اینکه این بخش به روز گردد وجود دارد. شما هم اگر سوالی در رابطه با خدمات ما دارید حتما سوال خود را به آدرس info@rahpooy.com را برای ماارسال نمایید.

  اقامت استرالیا

منظور از اخذ اقامت دائم استرالیا این می باشد که شما پس اخذ جواز ورود به استرالیا که به صورت یک برچسب بر روی پاسپورت ایرانی شما زده خواهد شد بتوانید به لحاظ زمانی به طور نا محدود در هر شهر و ایالت استرالیا که تمایل داشته باشید سکنی گزیده و مشغول به کار شده و یا به تحصیلات خود ادامه دهید.

توجه داشته باشید اخذ اقامت دائم استرالیا به این معنی نمی باشد که شما دارای ملیت یا تابعیت استرالیا خواهید شد و در نظر داشته باشید که حق بیکاری به مهاجرین استرالیا (حتی افرادی که اقامت دائم را اخذ نموده اند) در دو سال اول ورود به استرالیا تعلق نخواهد گرفت.

لطفا توجه داشته باشید که ما تنها راه های قانونی مهاجرت به استرالیا را مد نظر داریم. راه هایی از قبیل اینکه یک طوری خودتان را به استرالیا برسانید و سپس جهت اخذ اقامت اقدام نمایید و یا با پرداخت مبالغی دارای پاسپورت بین المللی و غیره شده و یا از طریق پناهندگی اقدام نمایید را نه تنها پیشنهاد نمی نماییم بلکه سعی داریم شما را تشویق نماییم که از راه های اصولی که ریسک به هدر رفتن سرمایه و سالها بلا تکلیفی را ندارند استفاده نمایید. تقریبا تمامی مهارتها و حرفه ها در این قاره بزرگ (استرالیا) که در حال پیشرفت و توسعه می باشد مورد نیاز است. پس اگر مهارت و تخصصی دارید هر چند که شاید به نظر خودتان مهارت و تخصصتان قابل مقایسه با مهارتهای مهندسی و دکتری و غیره نباشد شاید بدون آنکه خودتان بدانید واجد الشرایط مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا باشید.

شما می توانید با استفاده از سیستم ارزیابی رایگان در سایت ما مطلع گردید که آیا واجد الشرایط اقدام جهت اخذ اقامت استرالیا و مهاجرت به استرالیا می باشید یا خیر. اگر هم واجد الشرایط نبودید ما دلایل آن را به شما خواهیم گفت و شاید شما بتوانید آن موارد را تقویت یا برطرف نموده و سپس اقدام نمایید.

اجازه اقامت دائم استرالیا و مهاجرت به استرالیا را می توان از طریق مستقیم و یا غیر مستقیم کسب نمود.

1)
مهاجرت به استرالیا از طریق مستقیم: همانطور که در بخش شرایط مهاجرت به استرالیا شرح داده شده است اگر شما دارای یک تخصص و حرفه ای باشید که در حال حاضر مهارت شما مورد نیاز جامعه استرالیا باشد می توانید جهت اخذ اقامت استرالیا و مهاجرت به استرالیا از طریق مستقیم اقدام نمایید. شیوه های دیگر مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا از طریق مستقیم ازجمله از طریق سرمایه گذاری و ازدواج با یک فردی که دارای ملیت استرالیایی باشد است. دفتر رهپوی دات کام تنها از طریق مهارت و تخصص اقدام می نماید.

توجه داشته باشید اینکه شما واجدالشرایط اخذ اقامت دائم استرالیا هستید یا خیر به مواردی از قبیل: سن، تحصیلات، سوابق کاری، میزان آشنایی به زبان انگلیسی و غیره بستگی دارد. اخذ اقامت دائم استرالیا از روی یک سیستم امتیاز بندی صورت می گیرد که تمامی موارد فوق الذکر در کسب امتیاز موثر می باشند. مجموع امتیازات باید به 120 برسد تا این امکان وجود داشته باشد که شما از ایران اقامت دائم استرالیا را اخذ نمایید. در جدول امتیازات، به افرادی که سن کمتری دارند نسبت به افراد مسن تر امتیاز بیشتری اختصاص داده شده است. همچنین اخذ نمره بالاتر در امتحان انگلیسی آیلتس IELTS امتیاز بیشتری خواهد داشت.

2)
مهاجرت به استرالیا از طریق غیر مستقیم: خیلی اوقات اتفاق می افتد که افرادی شرایط اولیه را جهت اخذ اقامت دائم استرالیا دارا نمی باشند. یکی ازدلایل رایج که افراد واجد الشرایط اخذ اقامت دائم به طور مستقیم نمی باشند کمبود امتیاز و نرسیدن مجموع امتیازات به 120 است. این کمبود امتیاز همانطور که در بالا ذکر گردید می تواند به دلیل داشتن سن بالا، ضعیف بودن در زبان انگلیسی، نداشتن مهارت کافی در حرفه خود، دارای مهارت در یک حرفه که از طرف استرالیا امتیاز بالا ندارد و غیره باشد. این دسته از افراد می توانند از راه های غیر مستقیم به اقامت دائم استرالیا دست یابند. از جمله را ه های غیر مستقیم عبارتند از:

در خواست اخذ اسپانسر از یکی از ایالت های استرالیا که به مهارت فرد احتیاج مبرم دارد.

در خواست اسپانسر از یکی از کارفرماهای استرالیا به این ترتیب که فرد مورد نظر بتواند از همین ایران توسط یکی از کارفرما ها در استرالیا استخدام گردد.

در خواست ویزای تحصیلی به این امید که فرد بتواند پس از گذراندن یک دوره آموزشی در سطح آکادمیک در استرالیا تقاضای اخذ اقامت دائم این کشور را بنماید.

یک راه دیگر هم که تا دو سال پیش رواج داشت درخواست ویزای کار و تعطیلات بود که بر طبق آن افراد یک ویزا به عنوان اجازه کار کردن و گشت و گذار در استرالیا می گرفتند که یک سال اعتبار داشته و تا 3 سال قابل تمدید بود. پس از گذشت 3 سال بسیاری از این افراد سعی می کردند از همان استرالیا درخواست اقامت دائم را بنمایند که عده ای نیز موفق شدند. البته این نوع ویزا بر اساس یک قرارداد بین دولت ایران و استرالیا بود که در ایران به عنوان ویزای کار (که به نظر ما این عنوان مناسب این نوع ویزا نبود) شناخته شده بود. به هرحال از سال 86 دیگر این قرارداد با ایران به دلایل مختلف تمدید نشد (اما با کشورهای دیگر تمدید گردید) و بنا بر این استفاده از این ویزا در حال حاضر برای ما ایرانیها میسر نمی باشد.

لطفا این موضوع را مد نظر داشته باشید که همیشه اخذ اقامت دائم استرالیا از طریق موارد غیر مستقیم دلیل بر این نمی باشد که پس از مهاجرت به استرالیا شرایط شما بدتر از افرادی خواهد بود که از طریق مستقیم اقامت استرالیا را دریافت نموده اند. مثلا اقدام از طریق اسپانسر های ایالتی گاها مزایای بسیار خوبی دارد که بسیاری از متقاضیان ما که دارای شرایط اقدام از طریق مستقیم می باشند در خواست می نمایند که برای آنها اسپانسر ایالتی بگیریم. در این رابطه در بخش اقدام از طریق اسپانسر ایالتی بیشتر توضیح داده ایم.

توجه داشته باشید که مدت زمان اخذ اقامت دائم استرالیا به فاکتورهای زیادی از جمله شرایط سازمان های ارزشیابی مدارک و اداره مهاجرت استرالیا و همچنین شرایط خود شما بستگی دارد. این مدت زمان در هر زمان و شرایط می تواند تغییر یابد. در حال حاضر، پس از شیوع بحران اقتتصادی جهانی و تاثیر آن در سیاستهای مهاجرتی دولت استرالیا دقیقا نمی توان عنوان نمود که اخذ اقامت استرالیا چه مدت زمانی طول خواهد کشید. اما بر طبق انتشارات اداره مهاجرت استرالیا می دانیم که پروسه رسیدگی بر روی پرونده های ارسال شده به اداره مهاجرت استرالیا بر اساس ارجحیت های تعیین شده توسط اداره مهاجرت انجام خواهد گرفت. مثلا افرادی که از طریق اسپانسر ایالتی اقدام می نمایند بالاترین ارجحیت را خواهند داشت و زودتر به پرونده آنها پاسخ داده خواهد شد. آنچه که ما از سایت اداره مهاجرت بدست آورده ایم به این ترتیب است که افرادی که از طریق اسپانسر ایالتی اقدام نموده اند بین 7 تا 10 ماه جواب خود را از اداره مهاجرت دریافت خواهند نمود و افرادی که بدون استفاده از اسپانسر ایالتی اقدام نموده و در لیست مشاغل مورد نیاز بحرانی در استرالیا نمی باشند بین 12 تا 15 ماه جواب پرونده خود را از اداره مهاجرت دریافت خواهند نمود. البته که شما باید مدت زمان مورد نیاز جهت ارزشیابی مدارکتان توسط سازمانهای ارزشیابی مدارک در استرالیا را به این زمان اضافه نمایید تا یک برآورد تقریبی (تقریبی و قابل تغییر در هر زمان) از این موضوع داشته باشید. در این رابطه پیشنهاد می نماییم مطلبی را که در رابطه با بحران اقتصادی و تاثیرات آن در مهاجرت به استرالیا در سایت ما درج گردیده است را مطالعه نمایید.

در مورد اینکه اخذ اقامت دائم استرالیا چه میزان هزینه خواهد داشت هم باید توجه داشته باشید که از طریق چه مهارت و تخصص و از طریق چه وکیلی (اگر تمایل داشتید از طریق وکیل اقدام نمایید) این کار را انجام می دهید. کل هزینه های مربوط به مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا از طریق مهارت و تخصص با پشتیبانی وکلا و مشاورین ما در بخش هزینه ها ذکر گردیده است که به شما پیشنهاد می نماییم جهت بدست آوردن یک برآورد کلی آن قسمت را مطالعه نمایید.

احتمال اینکه این بخش به روز گردد وجود دارد. شما هم اگر سوالی در رابطه با خدمات ما دارید حتما سوال خود را به آدرس info@rahpooy.com را برای ماارسال نمایید.

 

روند اخذ اقامت استرالیا

کشور استرالیا به شیوه های گوناگون به توابع کشورهای دیگر اجازه می دهد که به صورت قانونی به استرالیا مهاجرت نمایند. این شیوه ها از جمله موارد زیر می باشند:

-
مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا از طریق مهارت و تخصص

-
مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای همسر

- مهاجرت به استرالیا
از طریق سرمایه گذاری در استرالیا

- مهاجرت به استرالیا
از طریق پناهندگی

دفتر رهپوی دات کام از طریق مهارت و تخصص جهت اخذ اقامت استرالیا و مهاجرت به استرالیا اقدام می نماید. به این معنی که افرادی که دارای یک مدرک تحصیلی (اعم از مدارک دانشگاهی مهندسی، مدارک دانشگاهی علوم انسانی و یا مدارک فنی حرفه ای و غیره) بوده و در یک رشته خاصی سابقه کاری داشته باشند می توانند با استفاده ار مهارت و تخصص خود اقامت استرالیا را کسب نمایند.

برای مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا از طریق مهارت و تخصص باید مراحل زیر طی شود.

1-
پیش از هر چیز باید مطمئن شویدکه آیا مهارت و تخصص شما در حال حاضر در استرالیا مورد نیاز می باشد یا خیر. فراموش نکنید که استرالیا به این دلیل اجازه مهاجرت را به شما می دهد که بتوانید وارد بازار کار استرالیا شده و در جهت پیشرفت صنعتی، علمی و اجتماعی آن کشور قدمی بردارید. بنا بر این اگر به این نتیجه برسندکه مهارت شما در زمینه ای می باشد که در حال حاضر متخصصین آن در خود استرالیا بی کار هسنتد، به شما اجازه اقامت و مهاجرت به استرالیا را نخواهند داد.

من از کجا مطلع گردم که آنها به مهارت من نیاز دارند یا خیر؟

اداره مهاجرت استرالیا با باقی سازمان های دولتی استرالیا ارتباطات بسیار قوی در رابطه با رد و بدل کردن اطلاعات دارد. اداره مهاجرت استرالیا یکی از ارگان هایی در استرالیا می باشد که در رابطه با نقصان نیروی کار در هر کدام از شهر ها و ایالتهای استرالیا تقریبا اطلاعات به روز شده دارد. بر اساس این اطلاعات اداره مهاجرت در استرالیا انواع و اقسام لیست مشاغل انتشار داده است.

در ضمن هر ایالت و منطقه هم برای خود هر چند وقت یک بار یک لیست مشاغل مورد نیاز تهیه می کند که در آن شغلهای مورد نیاز آن ایالت ذکر گردیده اند و ایالتها این لیستها را تقدیم اداره مهاجرت می کنند تا اداره مهاجرت پرونده افرادی که از طریق اسپانسر ایالتی اقدام نموده اند را راحت تر برسی نماید. پس اولین کاری که باید انجام گردد تطبیق مهارت و تخصص با یکی از این لیستها است. خیلی اوقات مهارت شما ممکن است با هیچکدام از مهارت های عنوان شده در این لیستها مطابقت نداشته باشد اما وکیل شما با استفاده از علم و تجربیات خود بتواند برای شما از یکی از مهارتهای مشابه اقدام نماید.

2-
پس از اینکه مشخص گردید مهارت شما به نحوی با مهارت های خواسته شده در استرالیا همخوانی دارد، باید به استرالیایی ها ثابت گردد که شما واقعا در شغل و حرفه مورد نظر آنها مهارتی را که ادعا می کنید دارا می باشید. این کار از طریق سازمان های ارزشیابی مهارت ها و مدارک تحصیلی در استرالیا انجام می گردد. بنا بر این تخصص شما جهت مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا باید توسط سازمانهای ارزشیابی مدارک تحصیلی در استرالیا مورد ارزیابی، معادلسازی و تایید قرارگیرد.

انجام موفقیت آمیز این مرحله در نتایج باقی مراحل این کار تاثیر بسزایی دارد. پس تمامی سعی و تلاش خود را باید به کار گیرید تا بهترین موقعیت و تخصص را جهت اقدام انتخاب نموده و مراحل تهیه مدارک را مو به مو بر طبق موازین خواسته شده توسط اداره مهاجرت استرالیا ارزش نهاده و انجام دهید. اگر مهندس هستید حتما CDR خود را به بهترین وجه آماده نمایید، اگر فنی حرفه ای هستید تهیه یک گواهی اشتغال کیفی را حتما مد نظر قرار دهید، افراد دیگر هم هر کدام باید موازین مرتبط با حرفه خود را رعایت نمایند. در این زمانها داشتن وکیل می تواند روند کاری شما را تسریع نموده و از وقوع اشتباهات غیر قابل جبران جلوگیری نماید. پس ریز نمرات و دانشنامه شما و یا مدارک فنی حرفه ای شما ترجمه شده و به همراه مدارک مورد نیاز دیگر به سازمانهای ارزشیابی مدارک در استرالیا ارسال می گردد.

جهت ارزشیابی بعضی از رشته های تحصیلی باید مدرک آیلتس را نیز همراه باقی مدارک به سازمانهای ارزشیابی مدارک ارسال نمایید، اما جهت ارزشیابی بعضی دیگر از رشته های تحصیلی نیازی به ارسال مدرک آیلتس به سازمانهای ارزشیابی مدارک در استرالیا نمی باشد.

سازمان های ارزشیابی مدارک در استرالیا با سیستم تحصیلی در ایران کاملا آشنا می باشند. آنها می دانند که که معدل شما از هر کدام از دانشگاه های ایران باید در چه حدی باشد تا فرضا مدرک لیسانستان با یک مدرک لیسانس در همان رشته در استرالیا مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال مدرک لیسانس حسابداری از دانشگاه آزاد تهران جنوب با معدل 14 به بالا به عنوان مدرک لیسانس حسابداری در استرالیا در نظر گرفته خواهد شد. اما مدرک لیسانس حسابداری از دانشگاه آزاد رود هن باید معدل آن بالای 18 باشد تا به عنوان مدرک لیسانس حسابداری در استرالیا پذیرفته شود. در بعضی از موارد کمبود معدل می تواند با داشتن سابقه کاری مناسب جبران گردد و در بعضی موارد راه کارهای دیگر و متفاوتی برای افراد با شرایط متفاوت می توان پیدا نمود که در این اوقات داشتن یک وکیل که به همه جوانب کار تسلط داشته و پرونده شما را دلسوزانه پی گیری نماید می تواند خیلی موثر واقع گردد.

بنابر این سازمان های ارزشیابی مدارک در استرالیا با مروری به مجموعه سوابق تحصیلی و کاری شما در می یابند که دانش آکادمیک و یا فنی حرفه ای شما در چه سطحی می باشد. اگر آنها تشخیص دهند که شما به اندازه کافی به حرفه خود مسلط هستید به شما جوازی خواهند داد که شما با ارسال آن جواز همراه با باقی مدارک مورد نیاز به اداره مهاجرت استرالیا می توانید درخواست اقامت استرالیا را بنمایید.

معمولا آماده سازی، ارسال و ارزشیابی مدارک در مجموع بین 4 تا 5 ماه طول خواهد کشید. البته این مدت زمان می تواند با سرعت بخشیدن در تهیه مدارک کاهش یابد.

3-
اگر مدارک تحصیلی و یا فنی حرفه ای شما توسط سازمانهای ارزشیابی مدارک در استرالیا مثبت ارزشیابی گردید و جواز مورد نظر را کسب نمودید می توانید وارد مرحله بعدی کار شوید. مرحله بعدی بستگی به شیوه اقدام شما جهت مهاجرت به استرالیا دارد.

اگر از طریق اسپانسر ایالتی اقدام نموده باشید باید در این مرحله از ایالت مورد نظر که به شغل و حرفه شما نیاز دارد درخواست نمایید که اسپانسر شما گردد و پس از اخذ جواز اسپانسر پرونده تان را به اداره مهاجرت در استرالیا ارسال نمایید.

اما اگر بدون اخذ اسپانسر اقدام نموده باشید باید فرم های مربوط به درخواست اخذ اقامت استرالیا را پر نموده و به همراه باقی مدارک مورد نیاز به اداره مهاجرت استرالیا ارسال نمایید.

اداره مهاجرت استرالیا در حال حاضر در سایت خود اعلام نموده است که حدود 12 تا 15 ماه طول خواهد کشید تا جواب اخذ اقامت را اعلام نماید، اما گاها این زمان کمتر و گاها بیشتر می شود. البته اداره مهاجرت استرالیا به افرادی که از طریق اسپانسر جهت اخذ اقامت استرالیا اقدام می نمایند سریعتر جواب می دهد. پروسه اداره مهاجرت برای این افراد بنا به مدت زمان قید شده در سایت اداره مهاجرت استرالیا در حال حاضر بین 7 تا 10 ماه خواهد بود.

لطفا توجه داشته باشید که زمانهای عنوان شده بر اساس مطالبی می باشد که سازمانهای ارزشیابی مدارک و اداره مهاجرت در انتشارات و سایت خود عنوان نموده اند و آنها خاطر نشان کرده اند که این زمانها تنها جنبه تقریبی دارد و در هر زمان و در هر شرایط می توانند قابل تغییر باشد. آنها هیچگونه ضمانتی مبنی بر اینکه تقاضای شما حتما در چنین مدت زمانهایی برسی شده و پاسخ داده خواهد شد نداد ه اند. تنها از بعد میانگین و تخمین این مدت زمانها را عنوان نموده اند.

در ضمن پس از بروز بحران اقتصادی جهانی این زمانها دچار تغییر و تحول غیر قابل پیشبینی شده اند اما موردی که می توان روی آن حساب باز کرد این است که افرادی که از طریق اسپانسر ایالتی اقدام می نمایند از دید اداره مهاجرت استرالیا در ارجحیت قرار گرفته و پرونده شان سریعتر برسی می گردد.
پس آنها افرادی در ارجحیت هستند که مهارت آنها جزء لیست مهارتهای خیلی خیلی مورد نیاز استرالیا باشد.
بعد از آنها هم افرادی که مهارتشان جزء لیست خیلی خواسته باشد
و باقی افراد هم در آخرین ارجحیت قرار دارند.

مراقب باشید وکیلی که انتخاب می نمایید از همه این لیستها و شرایط اقدام از طریق هر کدام از حرفه های موجود در آنها سر در بیاورد. وکیل رهپوی دات کام 25 سال سابقه در این زمینه دارد و خودش گاها در زمانها یی که قرار است سیاستهای مهاجرتی باز نگری شوند به سمینار های اداره مهاجرت دعوت شده و در آنها شرکت می نماید.

4-
زمانی که جواب شما از اداره مهاجرت استرالیا آمد وارد مرحله بعدی کار خواهید شد. به شما قول می دهیم که در آن زمان شما احساس خواهید نمود که تازه در پله اول کار قرار گرفته اید. تازه آن موقع با عمل انجام شده مواجه می شوید و می گویید حالا چی کار کنم؟ ما هم کاملا این احساس شما را درک می کنیم. ما می دانیم که اخذ اقامت یک کشور و داشتن اجازه مهاجرت به یک کشور تنها 30% از کل کارهایی می باشد که در ارتباط با مهاجرت انجام می گردد. 70% باقی امور به برنامه ریزی چگونگی زندگی در کشور میزبان است. این وظیفه ما می باشد که در آن زمان خاص نیز پشتیبان شما بوده و شما را در اموری از جمله پیدا کردن یک کار متناسب و پیدا کردن یک محل سکونت یاری نماییم. به همان میزان که ما با دقت و برنامه ریزی و رعایت اصول در حرفه خود شما را به مرحله ای می رسانیم که ویزای اقامت استرالیا را کسب نمایید، با استفاده از همان شیوه ها نیز به شما کمک خواهیم نمود تا زندگی خود را در کشور جدید با یک برنامه ریزی جدی و اصولی آغاز نمایید.

احتمال اینکه این بخش با راهنمایی های جدیدتر به روز گردد وجود دارد. شما هم اگر سوالی در رابطه با روند مهاجرت و اخذ اقامت استرالیا دارید حتما سوال خود را به آدرس info@rahpooy.com برای ما ارسال نمایید.

 

اطلاعات عمومی استرالیا

اطلاعات زیر در مورد استرالیا از سایت ویکیپیدیا بر گرفته شده است.

قلمرو همسود استرالیا (به انگلیسی: Commonwealth of Australia) کشوری است در نیمکره جنوبی. این کشور با ۷٬۶۸۶٬۸۵۰ کیلومتر مربع وسعت، ششمین کشور وسیع دنیا و بیش از ۶/۴ برابر بزرگ‌تر از ایران است. استرالیا یکی از قلمروهای همسود است و در سال ۱۹۰۱ از بریتانیای کبیر استقلال یافته‌ است. پایتخت استرالیا شهر کانبرا است، شهری که در آن مجلس کشور و خانهٔ فرماندار کل قرار دارد. او به صورت تشریفاتی و به نمایندگی ملکه الیزابت دوم ریاست دولت را در استرالیا به عهده دارد. در عمل نخست وزیر منتخب در کنار دولت و مجلس اداره کشور را در دست دارند. استرالیا از نظر مساحت دومین کشور پهناور عضو مجموعهٔ اتحادیه کشورهای همسود (مشترک‌المنافع) است.

سیدنی و ملبورن دو شهر بزرگ استرالیا هستند. این کشور دارای مرز خاکی با کشور دیگری نیست و دور آن را از شرق، اقیانوس آرام، از جنوب اقیانوس منجمد جنوبی، از غرب اقیانوس هند و از شمال چندین دریا و خلیج در بر گرفته‌است. استرالیا همچنین سرزمین اصلیِ قاره اقیانوسیه به حساب می‌آید که کوچک‌ترین قاره دنیاست.

تاریخ
بر اساس شواهد به جای مانده، حدود چهل و دو هزار سال قبل گروهی از مردمان شکارچی جنوب آسیا، برای یافتن غذا و شکار حیوانات، اندک اندک شروع به مهاجرت به سرزمین‌های جنوبی تر نمودند و از راه جزیره‌ها و کانال‌هایی که آسیا را به شمال استرالیا وارد می‌کند به شمال کوئینزلند وارد شدند و سپس با پراکنده شدن در سراسر استرالیا، قبایل مختلف بومیان استرالیا را پای نهادند. این مردمان، ده‌ها هزار سال بدون ارتباط با سایر مناطق دنیا در این سرزمین زیسته‌اند.

نخستین بار هلندی‌ها در سال ۱۶۰۶ میلادی شبه جزیزه کیپ یورک (Cape York Peninsula) در شمال کوئینزلند را اکتشاف کردند و در دهه‌های بعد، بیشتر مناطق شمالی و غربی استرالیا را مشاهده و ثبت نمودند. آبل تاسمان هلندی نام این سرزمین را هلند نو گذاشت [۲]. هلندی‌ها خود علاقه چندانی به سکونت در هلندنو نشان ندادند و این سرزمین تا چندین دهه بعد دست نخورده باقی ماند.

در سال ۱۷۷۰ م. کاپیتان جیمز کوک دریانورد بریتانیایی، نواحی اطراف سیدنی در شرق استرالیا را اکتشاف و ثبت کرد. کاپیتان آرتور فیلیپ در ۱۸ جولای ۱۷۸۸ با یازده کشتی و ۱۳۵۰ مسافر به حدود سیدنی رسید و ضمن اعلام این منطقه با نام نیو ساوت ولز به عنوان یکی از مستعمره‌های بریتانیا، خود به فرمانداری آن برگزیده شد[۳]. بریتانیایی‌ها در دید اول به استرالیا به عنوان سرزمینی دوردست و خشک برای تبعید محکومین و زندانیان نگاه می‌کردند. به همین دلیل بیشتر مسافران اولیه، به اجبار به منطقه ولز جنوبی جدید آمدند. اما ساکنان دیگر ایالتها اغلب به اختیار خود به سرزمین جدید مهاجرت کردند.

در سال ۱۹۰۰ میلادی، ملکه ویکتوریا طی قانونی به استرلیا استقلال سیاسی اعطا کرد. استقلال کشور استرالیا بطور رسمی در روز اول ژانویه ۱۹۰۱ اعلام شد و از این به بعد استرالیا به عنوان یک قلمرو همسود یا سرزمینی با حکومت مستقل اما در زمره کشورهای تحت حمایت بریتانیا در آمد. استرالیایی‌ها از این روز به عنوان روز ملّی خود یاد می‌کنند.

این کشور در جنگ جهانی اول به عنوان حامی بریتانیا جنگید و «ارتش مشترک استرالیا و نیوزلند» یا به اختصار آنزاک در نبرد گالیپولی در ترکیه امروزی شرکت کرد. در مجموع بیش از شصت هزار استرالیایی در خلال جنگ جهانی اول کشته شدند. در جنگ جهانی دوم مناطقی از شمال و شرق این کشور توسط ژاپنی‌ها بمباران شد و نیروهای آمریکایی در این کشور پیاده شدند. اما استرالیا از صدمات این جنگ به کنار ماند. طی قانونی در سال ۱۹۸۶ استرالیا به طور رسمی دخالت پادشاهی متحده را در امور سیاسی و نظامی این کشور خاتمه داد، استرالیایی ها در 6 نوامبر 1999 با رأی اکثریت (82% آرا) رأی به تحت قیمومیت ملکه بودن دادند وهمچنان ملکه ی انگلیس برایشان «فرماندار کل» تعین کند. .

ایالتها و شهرها
استرالیا از شش ایالت و دو سرزمین یا قلمرو (territory) تشکیل شده‌است که اختیاراتشان کمتر از ایالت هاست. پایتخت آن شهر کانبرا است و شهرهای بزرگ آن عبارت‌اند از ملبورن، یدنی،بریزبِن، آدلاید و پرت. ایالتها و قلمروهای استرالیا عبارت‌اند از:
نیو ساوت ولز (NSW) یا ولز جنوبی جدید که مرکز آن سیدنی است.
کوئینزلند (QLD) که مرکز آن بریزبین می‌باشد.
استرالیای جنوبی (SA) با مرکزیت آدلاید.
تاسمانی (TAS) که جزیره‌ای است در جنوب شرقی سرزمین اصلی و مرکز آن هوبارت میباشد.
ایالت ویکتوریا (VIC) که مرکز آن ملبورن است.
استرالیای غربی (WA) که مرکز آن پِرت می‌باشد.
قلمرو سرزمین شمالی (NT) مرکز آن داروین است.
سرزمین پاینخت استرالیا (ACT) مشتمل بر شهر کانبرا و اطراف آن.

شهرهای بزرگ :
پایتخت استرالیا کانبرا است. کانبـِرا جمعیتی بیش از ۳۲۵ هزار تن دارد و بزرگ‌ترین شهر نابندری استرالیا به شمار می آید. در ۳۰۰ کیلومتری جنوب باختری سیدنی و ۶۵۰ کیلومتری شمال خاوری ملبورن واقع است. کانبرا در سال ۱۹۰۸ در توافقی میان سیدنی و ملبورن به پایتختی استرالیا برگزیده شد. این شهر به عنوان شهری که کاملاً با نقشه قبلی ساخته شده‌است با دیگر شهرهای استرالیا تفاوت دارد. کانبرا به عنوان پایتخت استرالیا، پارلمان و دادگاه عالی این کشور و بسیاری دیگر از اداره‌های دولتی را در خود جای داده‌است. کانبرا همچنین مورد علاقه گردشگران داخلی و خارجی استرالیاست .

منطقه امروزی کانبرا پیش از ورود سفیدپوستان، زیستگاه فصلی قبائل نگوناوال و والگالو بود. مردم نگاریگو در جنوب شرقی کانبرا، گوندونگورا در شمال، یوئین در ساحل و ویراجوری‌ها در غرب زندگی می‌کردند. یافته‌های باستان‌شناسی از ناحیه کانبرا نشانگر سکونت انسان از دست کم ۲۱ هزار سال پیش در این منطقه است.

واژهٔ "کانبرا" را برگرفته از نام قوم محلی نگابری دانسته‌اند. این قوم از گروه خانوارهای نگوناوال است. برخی دیگر نام کانبرا را مشتق از واژهٔ "کامبرا" به معنی "محل ملاقات" در زبان نگوناوال می‌دانند.

سیدنی بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شهر استرالیا و پایتخت ایالت ویلز جنوبی نو است. نیمی از ایرانیان مهاجر به استرالیا یعنی 9323 نفر در شهر سیدنی ساکن هستند سیدنی شهری است بندری با جمعیت تقریبا 700/986/3 نفر و سالیانه پذیرای تعداد زیادی توریست است که برای بازدید از جذابیت های توریستی این شهر پر جاذبه گرد هم می آیند . این شهر همچنین خالی از جذابیتهای مدیترانه ای نیست و به همین دلایل مملو از چینی ها و آسیای هاست .

پارکها ی طبیعی فراوانی در این شهر به چشم می خورد که محل مناسبی برای تفریح و سرگرمی است . این شهر توسط یک بندر زیبا به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود که توسط پل و تونل به هم متصل شده اند . قسمت جنوبی این شهر جذابیت های توریستی بیشتری دارد .

دمای هوای سیدنی متعادل است و در گرمترین ماه های سال یعنی در دسامبر تا فوریه دمای هوا 26 می باشد مجاورت با اقیانوس و حمام آفتاب در این شهر جذابیت خاصی به این شهر بخشیده است . ماه جون تا آگست سردترین ماه های سال در این شهر هستند که معمولا دمای هوای شهر به 7 در این ماه می رسد و محلی است مناسب برای اسکی بازان و همچنین توریست های که از حال و هوای خاص این شهر در این فصل لذت می برند .

استرالیا حدود 280 هزار نفر مسلمان دارد که بیشتر آنها در دو شهر سیدنی و ملبورن زندگی می کنند

ملبورن باجمعیتی برابر با3.7میلیون نفر،دومین شهـر پرجمعبت استرالیا می باشد.(تـخمین 2007) این شهر واقع شده درجنوب شرقی کشوراست و پایتخت ایالت ویکتوریاومنزلگاه بیش از %70اهالی این ایالت می باشد. این شهر در سال 1835،چهل وهفت سال پس از ورود اولین اروپائیان،بوسیله مهاجرینی آزاد بنیان نهاده شد. باهجوم جویندگان طلا در دهـه1850، ملبورن از یک اقامتگاه موقت در اطراف رود یارا به یک کلانشهر در حال رشد تبدیل شد.به سال 1865 "ملبورن حیرت آور"مهمتـرین وپرجمعیت ترین شهر استرالیابود.از سال 1901 تا سال1927 که کنبـراساخته شد،فدراسیون استرالیا، ملبورن را پایتخت موقت کشور قلمداد میکرد. امروزه ملبورن یکی از مراکز مهمِ فعالیتهای تجاری،صنعتی وفرهنگی است تا آنجا که اغلب از آن به عنوان پایتخت ورزشی وفرهنگی استرالیا یاد می شود.این شهر همه ساله میزبان بسیاری از رخدادهای مهم فرهنگی و ورزشی استرالیاست.المپیک تابستانی 1965 وبازیهای مشترک المنافع2006 در این محل برگزار شد. ملبورن بابت معماری ویکتوریایی اش شهرت یافته است.این معماری منحصر به فرد شامل ساختمان نمایشگاه سلطنتی که میراثی جهانی است وهمچنین چشم اندازهای قابل توجهی هـمچون ایستگاه خیابان فلیندرز،میدان کریکت ملبورن وشبکه گسترش یافته ترامواست که به لـحاظ گستردگی در نیمکره جنوبی بزرگترین ودر جهان سومین است.همچـنین ملبورن چندین نوبت به عنوان بهترین شهردنیا برای زندگی شناخته شده است .



ملبورن شهر ساده ای است برای افرادی که تازه به این شهر سفر می کنند ، از لحاظ خیابان بندی در وضعیت مناسبی قرار داد می توان براحتی در این شهر زندگی گرد . و مجهز به تراموای درون شهری است که حمل و نقل مسافران در این شهر را بسیار ساده کرده است . این شهر دارای بافت خیابانی متفاوت با دیگر شهر های مدرن است و اکثر خیابانهای آن باریک و دارای گذر گاههای مفید است که از این نظر جذابیت های معماری فراوانی دارد . ملبورن شهر پارک های معروف است .در این شهر بر خلاف دیگر شهرها آسمان خراشها و ساختمانهای تنومند و بزرگ به چشم نمی خورد . اکثر خیابانها 3 بانده هستند و نقشه کشی منظمی دارند . این شهر فضای مناسبی برای همه انواع ورزش دارد سوار کاری تنیس و گلف از جمله ورزشهای متداولند که در این شهر طرفداران زیادی دارد . ویکتوریا دارای 4 فصل است . در تابستان ( دسامبر تا فوریه ) روز ها گرم و آفتابی است و متوسط دمای هوا 26 است بهار ( سپتامبر تا نوامبر ) تازه ترین و مطلوب ترین فصل سال است پائیز ( مارچ تا می ) فصلی است با آب و هوای متغییر . زمستان ( جون تا آگوست ) فصلی است پر برف و مناسب برای اسکی بازان.

بریزبن : بریزبن پایتخت کوئینزلند شهری است بین المللی که از ملیت های مختلف در آن سکونت دارند . آسمان خراشها پارکهای طبیعی و ساختگی و خلیج های مصنوعی در این شهر فراوان به چشم می خورد . رود خانه های فراوانی اطراف شهر را احاطه کرده اند تپیه های بلند و پل های ارتباطی فراوان از دیگر مشخصات شهر است . بریزبن به شهر آفتاب مشهوراست و بهترین آب و هوارا داراست مردمان این شهر زندگی آرام و مرفهی دارند. به نظر نمی رسد اینکه در چه فصلی از سال هستیم موضوع مهمی برای ساکنین این شهر باشد زیرا هر فصل از سال، شهر جنب و جوش و مزایای خاص خود را دارد . بهترین هنرها، فرهنگها، سر گرمی ها، ورزش ها و حتی بهترین غذاها و مغازه ها در این شهر به چشم می خورد . بریزبن شهری است گرمسیر ، سرد ترین ماه های سال جولای و آگوست با دمای حدود 21 در روز 15 در شب و گرمترین فصل سال زانویه و فوریه با دمای 29 در روز و 21 در شب است .

داروین : داروین پایتخت نورترن تریتوری است . که مابین خلیج بیگل و بندر داروین واقع شده و جمعییتی بالغ بر 70000 نفر دارد . این شهر جاذبه های فرهنگی و طبیعی فراوان دارد . داروین شهر بندری است که مساحت آن دو برابر مساحت بندر سیدنی است . معادن زیادی در این شهر موجود است اکثر وزارت خانه ها نیز در داروین واقع شده و این شهر بعنوان درگاهی است به مناطق شمالی استرالیا و تقریبا شهر کوچکی به حساب می آید. اتوبان اصلی این شهر استوارت نام دارد که اطراف این شهر را می پیماید. این شهر دارای 2 فصل است تابستان از نوامبر تا مارچ و زمستان از می تا اکتبر. تمام سال هوا نسباتا گرم است اما در تابستان هوا مرطوب و زمستان خشک است .

پرت : پرت پایتخت استرالیا ی غربی است که یکی دیگر از شهر های مدرن استرالیا ست . 80% از 108 میلیون نفر جمعیت استرالیا در این شهر زندگی می کنند پرت در ناحیه غربی رودخانه سوان واقع شده. ساختمانها و آپارتمان های مجلل زیادی در این شهر ساخته شده است. پرت در سال 1829 شناخته شد و در سال 1895 به اوج شکوفائی رسید . رودخانه ها و پارک های سر سبز مراکز تجاری و آسمان آبی و هوای آفتابی و مطلوب از مشخصه های این شهر است. جاذبه های توریستی فراوان در این شهر سبب مرسوم شدن شیوه چرخش توریست توسط اتوبوسهای درون شهری است رودخانه سوان، ورزشهای آبی بر روی این رودخانه و رستورانهای محلی از تفریحات این شهر هستند . 80 کیلو متری پرت زیباترین و پر جاذبه ترین سواحل توریستی را داراست . در مراکز تجاری حومه شهر همه نوع محصول یافت می شود از الماس گرفته تا غذاهای دریایی گوشت قرمز میوه و سبزیجات تازه. شهر پرت 4 فصل دارد در تابستان حدود 30 در زمستان 18 است ژانویه تا مارچ گرمترین ماه های سال هستند که دما در این ماه ها به 40 می رسد .

آدلاید : آدلاید پایتخت جنوب استرالیاست. شهری است آرام و متمدن تقریبا 1 میلیون نفر جمعیت دارد و به دو بخش آدلاید جنوبی و آدلاید شمالی تقسیم می شود . که با رودخانه تهرنز از یکدیگر جدا شده اند پارکهای سرسبز و تپه های فراوان و ساحل های زیبا دارد با تراکم جمعییتی که دارد چهارمین شهر بزرگ استرالیاست و یکی از شهر های حاصلخیز این کشور محسوب می شود. و همچون برخی دیگر از شهر ها آب و هوای مدیترانه ای دارد . مرکز شهر آدلاید بسیار سر سبز است و از خیابانها و میادین متعددی تشکیل شده است. خیا بان اصلی شهر( کینگ ویلیام) از شمال شهر آغاز و جنوب شهر ختم می شود و قلب این شهر محسوب می شود . در گرمترین ماههای سال ( دسامبر و فوریه ) می توان از زیباییهای سواحل این شهر لذت برد .بهار و پاییز نیز در این شهر خالی از لطف نیست متوسط دمای هوای تابستان 28 و در زمستان 15 می باشد .

جغرافیا استرالیا یا اقیانوسیه با ۶/۷ میلیون کیلومتر مربع مساحت، کوچک‌ترین قاره جهان به حساب می‌آید. استرالیا سرزمینی و تقریباً هموار است. ناحیه غربی آن را فلات غربی استرالیا و شرق آن را رشته کوههای جداکننده تشکیل می‌دهد و بین این دو، سرزمین پست و همواری قرار گرفته که بیشتر آن خشک و خالی از سکنه‌است. بلندترین نقطه استرالیا قله‌ای در کوهستان برفی است که ۲۲۲۸ متر ارتفاع دارد و پست ترین نقطه آن ۱۵- متر است که در دریاچه اِیر قرار دارد. بلندترین رودخانه استرالیا رود دارلینگ است که بیش از دو هزار و هفتصد ک. م. طول دارد. این رود با پیوستن به رود مورای که دومین رود بزرگ استرالیاست در نهایت در جنوب ویکتوریا به اقیانوس منجمد جنوبی می‌ریزد. استرالیا که همچون جزیره‌ای بزرگ در اقیانوس آرام واقع شده، از نظر زمین‌شناسی کهنترین خشکی جهان به شمار می‌آید. استرالیا اقیانوس آرام جنوبی را از اقیانوس هند جدا می‌کند. درازای سرزمین اصلی از شمال تا جنوب ۳۱۳۴ کیلومتر و پهنای آن از شرق به غرب ۳۷۸۲ کیلومتر است. استرالیا ۲۵٬۷۶۰ کیلومتر مرز دارد که تماما مرز آبی است.

جمعیت جمعیت کنونی استرالیا بیش از ۸/۲۰ میلیون نفر است و با تراکم نسبی ۶/۲ نفر در هر کیلومتر مربع، یکی از پایین‌ترین ارقام میزان تراکم در جهان را دارا می‌باشد. کرانه جنوب شرق این کشور تراکم جمعیتی بیشتری نسبت به سایر نقاط دارد. یک سوم جمعیت کشور در ایالت نیو ساوت ولز و یک چهارم دیگر در ایالت ویکتوریا به سر می‌برند. میانگین نرخ رشد جمعیت در سال ۳/۱ است و تقریباً در هر دو دقیقه یک نوزاد جدید در این کشور متولد می‌شود. بومیان استرالیا حدود نیم میلیون نفر تخمین زده شده‌اند که دو و نیم درصد جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهند .

اقتصاد استرالیا کشوری توسعه یافته با اقتصاد متکی بر بازرگانی و کشاورزی است. محصولات اصلی استرالیا نیشکر، پنبه، غلات و گوشت است . این کشور معادن فراوانی دارد. شرکای بازرگانی استرالیا بیشتر چین، ژاپن و کره جنوبی در آسیا و نیز ایالات متحده آمریکا هستند. بنا بر گزارش بانک جهانی، این کشور در سال ۲۰۰۵، از نظر تولید ناخالص داخلی یا GDP در رده پانزدهم جهان قرار داشته‌است و نیز بر اساس گزارش برنامه توسعه سازمان ملل متحد، استرالیا از نظر شاخص توسعه انسانی در سال ۲۰۰۶ سومین کشور توسعه یافته دنیا به حساب می‌آید .

سیاست و حکومت استرالیا کشوری است که از مجموعه کشورهای مشترک المنافع که دارای حکومت پادشاهی مشروطه است و بالاترین مقام سلطنتی بریتانیای کبیر یعنی ملکه الیزابت دوم ملکه این کشور نیز به حساب می‌آید. جانشین ملکه در این کشور فرماندار کل استرالیا است که وی نیز به نوبه خود فرمانداران ایالتهای این کشور را تعیین می‌کند. هرچند فرماندار کل بر طبق قانون اساسی، از اختیارات فراوانی برخوردار است اما در عمل شخص اجرایی اول در استرالیا نخست وزیر است که طی یک فرآیند دموکراتیک انتخاب می‌شود و دولت را تشکیل می‌دهد. در استرالیا، مردم ابتدا نمایندگان مجلس را انتخاب می‌کنند. رئیس حزبی که بیشترین نفرات انتخاب شده را در مجلس داشته باشد به‌عنوان نخست وزیر مسئول تشکیل کابینه دولت می‌شود. دولت استرالیا از سه زیرشاخه تشکیل می‌شود:قانون گذاری، اجرایی و قضایی. احزاب عمده استرالیا عبارت‌اند از:

حزب لیبرال استرالیا
حزب کارگر استرالیا
حزب ملّی استرالیا

از سال ۱۹۹۶ تا نوامبر ۲۰۰۷ حزب لیبرال قدرت را در این کشور در دست داشت و جان هوارد به مدت یازده سال نخست وزیر این کشور بود. در آخرین انتخابات فدرال که در نوامبر سال ۲۰۰۷ برگزار شد حزب کارگر توانست مقتدرانه رقیب خود حزب لیبرال را شکست دهد و به این ترتیب کوین راد رئیس این حزب به عنوان نخست وزیر جدید استرالیا مسئول تشکیل کابینه دولت خواهد شد .

ادیان و مذاهب تا پیش از ورود اروپاییان به استرالیا، مردمان بومی این سرزمین از آیین دیرینه و بدوی خود پیروی می‌کردند، ولی امروزه برخی از این بومیان به مسیحیت گرویده‌اند. مسیحیت را اروپاییان به استرالیا آوردند و با آغاز مهاجرت به این سرزمین فرقه‌های گوناگون مسیحیت، در آنجا به فعالیت پرداختند. در سده بیستم، با مهاجرت شمار اندکی از آسیایی‌ها از چین، آسیای جنوب شرقی، هند و خاور میانه، آیین‌ها و ادیان بودایی، اسلام، یهودی و بهائی به آن راه یافتند. در استرالیا دین از حکومت جدا بوده و طبق قانون، دین و مذهب آزاد بوده و هر کس می‌تواند آئینهای ویژه دینی خود را آزادانه پیگیری کند. در سال ۲۰۰۱، بیش از ۷۰٪ استرالیائی‌ها خود را مسیحی معرفی کرده‌اند و بیش از ۱۵٪ نیز پیرو هیچ آئینی نبوده‌اند. بودیسم و اسلام نیز هر یک با کمتر از دو درصد، در رده‌های بعدی قرار داشته‌اند .

نژادها سرزمین استرالیا از دهها هزار سال پیش، زیستگاه گروههایی از انسان‌ها بوده‌است. بومیان استرالیا که با نام Aboriginals شناخته می‌شوند ساکنان قدیمی استرالیا هستند. گمان می‌رود اجداد این افراد در حدود چهل هزار سال پیش از جنوب آسیا به این مکان مهاجرت کرده باشند. از جمعیت بومیان استرالیا به تدریج کاسته شده و امروزه بومیان، بخش کوچکی از جمعیت استرالیا را تشکیل می‌دهند. مردمان این کشور، گروههای مختلفی از اروپاییان می‌باشند که بیشتر شامل انگلیسی‌ها و اسکاتلندی‌ها، ایرلندی‌ها، هلندی‌ها، یونانی‌ها و پرتغالی‌ها می‌شوندد. از دیگر نژادها می‌توان چینی‌ها، ژاپنی‌ها، ایرانیان و افغانها را نام برد.

زبان و خط زبان رسمی کشور زبان انگلیسی با گویش استرالیایی است که برخی از واژه‌های بومیان استرالیا نیز در آن وارد شده‌است. اختلافات بسیار نامحسوسی در لهجه مناطق مختلف وجود دارد. زبانهای دیگر مانند ایتالیایی، یونانی و چینی نیز در بین مهاجران بسیار رایج است.

فرهنگ و هنر با اسکان اروپاییان در استرالیا در قرن هجدهم میلادی، شیوه زندگی اروپایی به فرهنگ غالب استرالیا تبدیل شد. افزایش جذابیت فرهنگ استرالیا توسط کمک‌های مالی دولت بود که این کمک برای هنر، تغذیه و بهبود وسایل رفاهی بود. شهرهای کوچک و بزرگی ساخته شد که پر از ساختمان‌های هنری، گالری‌ و تئاتر بود. بهترین معماران، خانه اپرای سیدنی را ساختند. اپرا، رقص باله، ارکسترسمفونی‌ها، بازیگران، نمایش‌نامه نویسان، شرکت‌های هنری و غیره توسط مجلس استرالیا حمایت می‌شدند. دولت‌های فدرال بر روی کمپانی‌های رادیویی استرالیایی مستقل از شبکه رادیویی و تلویزیونی سراسری سرمایه‌گذاری کردند. استرالیا همچنین دارای شرکت‌های رسانه‌ای، روزنامه و مجلات زیادی است که به فرهنگ منطقه‌ای کمک بسزایی می‌کند. اگرچه برخی از آن‌ها هم اکنون متعلق به خارجی‌ها است.

تلوزیون و سینما استرالیا دارای پنج شبکه تلوزیونی تجاری در سطح ملّی است که برنامه‌های آنها در نواحی مختلف ممکن است متفاوت باشد. همچنین شبکه‌های تلوزیونی پولی زیادی در این کشور قابل دریافت است. به دلیل بزرگی سرزمین استرالیا، تعداد ایستگاههای رادیویی این کشور بسیار زیاد است و اغلب شهرهای کوچک نیز یک یا چند رادیوی محلی دارند. سینمای استرالیا بیشتر بازتاب زندگی استرالیائی‌ها بویژه در نقاط غیرشهری است. سینما از تفریحات مورد مورد علاقه استرالیائیهاست و سالنهای سینمای این کشور از رونق و کثرت زیادی برخوردارند. این کشور هنرمندانی چون نیکول کیدمن، راسل کرو و تونی کُلِت را به سینمای جهانی عرضه کرده‌است. آغاز شکوفایی صنعت سینما و فیلم سازی در استرالیا به دهه ۱۹۷۰ باز می‌گردد که توسط فیلم «پیک نیک دسته جمعی در هنگینگ راک» (۱۹۷۵) به کارگردانی یک استرالیایی به نام پیتر ویر باعث جذب مخاطبان جهانی و نیز شناسانده شدن نام این کشور در صنعت سینما شد. ورنر هرتسوگ فیلمساز آلمانی- فیلمی داردبا عنوان «جایی که مورچه های سبز خواب می بینند»؛ ماجرای فیلم، ماجرای همین بومیان است.بومی ها می خواهند مانع یک شرکت راهسازی شوند، چون شرکت می خواهد تپه ای راخراب کند که به باور آنها مورچه های سبز در پناه آن استراحت می کنند.

موسیقی، رقص و نمایش قدیمی‌ترین نوع موسیقی در استرالیا مربوط به مردمان بومی آنجا است در منطقه بومی استرالیا، آهنگهایی با درون مایه اجتماعی و روحانی اجرا می‌شود. در طی اجتماعات بومیان که به «کوروبوری» معروف است، رقص و آواز قسمت مهمی از سرگرمیها را شامل می‌شود. در مراسم و جشنهای مذهبی، سرودها روح بومیان مختلف را به هم پیوند می‌دهد که به آن «زمان رویایی» می‌گویند. مردم بومی بر این باورند که در گذشته‌ای دور، در زمان رویایی نغمه‌هایی خوانده شد که باعث حیات خونی بخشیدن به ارواح در زمین شد.امروزه این آوازها در مراسم مذهبی برای بقاء و گسترش زندگی گیاهان و حیوانات خوانده می‌شود.

تاریخ موسیقی اروپایی در استرالیا به دوران ساکن شدن بریتانیایی‌ها در این قاره برمی گردد که با خود آواهای دسته جمعی را نیز آوردند.امروزه هر شهر بزرگ، دارای سالن ارکستر و اپرا به همراه شرکت رادیویی استرالیا است. ستارگان بزرگ و رهبران ارکستر از بسیاری از کشورها مرتباً به استرالیا سفر کرده و گرد هم می‌آیند. استرالیا از طریق صدای رسا و بی همتای «نلی ملبا» و «جان ساترلند» برای موسیقی جهان اقدام به جمع آوری کمکهای مالی می‌کند. استرالیا در زمینهٔ موسیقی مردمی (پاپ)، راک و متال نیز هنرمندان مشهوری دارد. گروه متال ای‌سی\دی‌سی (AC/DC) و خوانندهٔ پاپ مشهور کایلی مینوگ این از دسته هستند. کایلی مینوگ که اکنون ساکن بریتانیا است در سال ۲۰۰۷ «نشان امپراتوری بریتانیا» (OBE) را به خاطر خدمات ارزنده‌اش به هنر موسیقی از ملکه الیزابت دوم دریافت کرد. او همچنین در یکی از قسمت‌های سریال تلویزیونی محبوب «داکتر هو» (Doctor Who) نقش آفرید که در شب کریستمس سال ۲۰۰۷ از شبکهٔ تلویزیونی بی‌بی‌سی پخش شد. رقص باله کلاسیک توسط یک رقاص مشهور محلی به نام «لرد رابرت هلپمن» به استرالیا آورده شد.وی یکی از پایه ریزان رقص، به خصوص باله کلاسیک در استرالیا است.

ورزش ورزش در استرالیا بصورت جدی و گسترده پی‌گیری می‌شود. شهر ملبورن به خاطر برپایی رقابت‌های ورزشی بین‌المللی مختلف شهرت دارد. ورزشهای گروهی پرطرفدار در استرالیا عبارت‌اند از: راگبی ۱۵ نفره، راگبی ۱۳ نفره، فوتبال استرالیایی (نوعی از ورزش راگبی که به فوتی هم معروف است)، کریکت و بسکتبال. علاوه بر این تیم ملی هاکی روی چمن و تیم ملی واترپولو و والیبال ساحلی بانوان این کشور هم در جمع بهترین تیم‌های دنیا قرار دارند. استرالیایی‌ها در برخی ورزشهای انفرادی هم مانند گلف، شنا و دیگر ورزشهای آبی، تنیس و اسکواش هم در ردیف کشورهای درجه اول دنیا قرار می‌گیرند. در سالهای اخیر کوشش زیادی برای گسترش ورزش فوتبال در این کشور به عمل آمده‌است از دهه 1990 تعداد زیادی از فوتبالیست‌های شاخص استرالیایی در لیگ برتر انگلستان بازی می‌کنند. از جمله این بازیکنان می‌توان به هری کیول، مارک بوسنیچ و مارک ویدوکا اشاره کرد. استرالیا میزبان دو المپیک ۱۹۵۶ ملبورن و المپیک ۲۰۰۰ سیدنی بوده‌است. بازی‌های کشورهای همسود هم تاکنون ۴ بار در استرالیا برگزار شده؛ ۱۹۳۸ در سیدنی، ۱۹۶۲ پرث، ۱۹۸۲ بریزبن و ۲۰۰۶ ملبورن. استرالیا با ۱۰ قهرمانی در ۱۸ دوره این مسابقات در جدول مدال‌ها بهترین نتیجه را به دست آورده‌است. رقابت‌های بین‌المللی تنیس آزاد استرالیا نیز که هرساله در ملبورن برگزار می‌شود، یکی از ۴ تورنمنت مهم ورزش تنیس است.

 

هزینه های زندگی در استرالیا     

لطفا توجه داشته باشید که هزینه های زیر تنها و تنها جنبه یک اطلاع رسانی بسیار کلی دارند. برنامه ریزی زندگی آینده خود در  استرالیا را بر اساس این هزینه ها و بسیاری از اطلاعات موجود در اینترنت پایه گذاری ننمایید. در مورد دخل و خرج خود به عنوان یک مهاجر تازه وارد در استرالیا حتما و حتما با ما مشورت نمایید. ما تمامی متقاضیان خود را پس از اینکه اجازه ورود به استرالیا را کسب می نمایند تحت یکسری آموزشها و جلسات قرار می دهیم که یکی از موضوعات مهم این جلسات در مورد این می باشد که هر فرد یا خانواده بسته به شرایط فعلی که در ایران دارد و شرایطی که برای زندگی در استرالیا برای خود در نظر گرفته است برای چه میزان هزینه زندگی در استرالیا باید خود را آماده نماید.

بطور کلی هزینه زندگی در استرالیا در شهرهای مختلف متفاوت است. بعنوان مثال سیدنی دارای بالاترین هزینه های زندگی و آدلاید دارای کمترین می باشد. بطور کلی می توانیم هزینه های زندگی در استرالیا را بصورت زیر دسته بندی کنیم:

1-
هزینه اجاره خانه اجاره خانه در استرالیا بصورت هفته ای  پرداخت می شود. خانه ها در استرالیا شامل یونیت یا آپارتمان و  ویلا / هاوس می باشد. اجاره خانه به عوامل مختلفی همچون موقعیت واحد در شهر٬ تعداد خواب و نوع واحد بستگی دارد. بطور کلی خانه ها یا بصورت استودیو (بدون اتاق خواب) هستند که اجاره پایین تری دارد و یا دارای یک یا بیشتر اتاق خواب می باشند. همچنین برخی از خانه های با تعداد اتاق خواب زیاد بصورت اشتراکی اجاره داده می شوند در اینصورت فرد می تواند از یک اتاق خواب به همراه بقیه امکانات آن خانه بصورت اشتراکی استفاده کند. این مدل اشتراکی بیشتر برای دانشجویان که نمی خواهند هزینه زیادی داشته باشند. بطور متوسط شما می توانید خانه مورد نظر خود را با 190 دلار تا 340 دلار در هفته اجاره نمایید. همانطور که گفته شد رقم اجاره بستگی به شرایط و موقعیت خانه دارد.

     

2- هزینه خوراک  : بطور متوسط هزینه غذایی در یک هفته برای یک زوج بین 80 تا 120 دلار می باشد. در استرالیا فروشگاههای زنجیره ای بسیار است و شما می توانید از اجناس مورد نیاز خود را از آنجا تهیه کنید. برخی از این فروشگاههای عبارتست از Woolworth و Coles

در اینجا فهرستی از قیمتها به منظور آگاهی قرار داده ایم. 

محصول

قیمتAU$

محصول

قیمتAU$

یک کیلو فیله ماهی

12.00

یک کیلو برنج

1.50

یک کیلو میگو

28.00

یک کیلو لوبیا سبز

4.90

گوشت همراه با دنبه

12.00

یک کیلو لوبیا قهوه ای

3.50

گوشت چرخ کرده

7.50

یک کیلو هویج

1.50

دو کیلو مرغ یخ زده

7.50

یک کیلو پیاز

1.50

یک کیلوسینه مرغ

13.00

یک کیلو گوجه فرنگی

3.00

12عدد تخم مرغ

3.50

یک کیلو کاهو

1.50

یک لیتر شیر

1.40

یک کیلو پرتقال

4.00

پنیر معروف

7.00

یک کیلو موز

8.00

کره 250 گرمی

8.00

یک کیلو سیب

2.50

یک کیلو ماست

3.00

خمیر دندان

3.50

یک بسته غلات

6.00

آب معدنی

3.00

3- هزینه وسیله نقلیه  :  در استرالیا وضعیت وسایل نقلیه عمومی خوب است و شما می توانید برای رفت و آمد از آن استفاده نمایید. وسایل نقلیه عمومی شامل اتوبوس ٬ قطار شهری و تاکسی می باشد. در صورتی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید بایستی بلیط تهیه کنید که اینکار توسط دستگاههای صدور بلیط در مکان ایستگاه های اتوبوس یا قطار انجام می شود. معمولا بلیط های صادر شده دارای مدت زمان اعتبار می باشد مثلا برای چند ساعت و شما می توانید در این بازه زمانی از همان بلیط استفاده نمایید. بطور متوسط هزینه بلیط اتوبوس و قطار شهری بین 1 دلار و بیست سنت تا 3 دلار متغیر است بسته به مسیری که می خواهید بروید.  اما چنانچه می خواهید از ماشین شخصی خود استفاده نمایید بایستی توجه داشته باشید که مخارج ماشین شامل بنزین ٬ هزینه سرویس ماشین ٬ هزینه بیمه و هزینه رجیستر کردن  می باشد که هر سال بایستی این هزینه را پرداخت نمایید. بطور متوسط یک ماشین برای شما بین 50 تا 80 دلار در هفته هزینه دارد.

4- هزینه آب / برق / گاز / تلفن:  در استرالیا  بایستی هزینه برق ٬ گاز و تلفن را پرداخت نمایید. البته هزینه آب بسیار پایین است. معمولا هزینه ها هر دو ماه یکبار بصورت قبض برای شما ارسال می گردد. برخی از خانه های دارای گاز نیستد و تمامی وسایل با برق کار می کند. بطور متوسط شما در ماه 60 تا 90 دلار هزینه برق دارید و به همین میزان نیز مصرف گاز. سیستم تلفن دارای هزینه اجاره ماهیانه  30 دلار است و علاوه بر آن شما بایستی برای هر اتصال تلفن مبلغ 20 سنت بپردازید.  

البته اینها هزینه های کلی هستند و شما هزینه های دیگری مانند پوشاک ٬ بهداشت و درمان و تفریح و سرگرمی خواهید داشت.

 

پیدا کردن کار در استرالیا

لطفا توجه داشته باشید که با تمام تلاشی که دولت استرالیا می نماید تا از طریق پذیرفتن مهاجرین سمتهای خالی شغلی در استرالیا را پوشش دهد، واقعیت این است که شرایط به اینگونه هم نیست که هر مهاجر متخصص جدید الورود به استرالیا به راحتی و بزودی مشغول کار در استرالیا گردد. اگر در ایران از سمت شغلی و شرایط زندگی خوبی به لحاظ اقتصادی و اجتماعی برخوردار هستید، ما به هیچ عنوان به شما پیشنهاد نمی نماییم که به محض مهاجرت و اخذ اقامت استرالیا به ا ین امید که در آن کشور به موقعیت مناسبتری دست خواهید یافت، بدون برنامه ریزی از قبل تعیین شده و مشخص ایران را ترک نمایید حتی اگر مجبور شوید 4 یا 5 ماه هم پس از اخذ اقامت در ایران بمانید. لطفا به دلایلی که ما برای این پیشنهادمان داریم و آنها را بصورت تجربی بدست آورده ایم توجه فرمایید:

1-
شما هر تخصص و حرفه ای هم که داشته باشید و هر قدر هم که در کار خود وارد باشید اگر بدون برنامه ریزی وارد کشور محل سکونت جدید خود شوید حد اقل 6 ماه طول خواهد کشید تا مراحل کاریابی برای یافتن یک شغل در زمینه تخصص خود را طی نمایید. مطمئنا شما نیز مانند بسیاری دیگر از تازه واردین که بی برنامه مهاجرت کرده اند مجبور خواهید شد این مدت را به کارهایی که اصطلاحا به آنها Bridging Job گفته می شود مشغول شوید. این نوع کارها را عموما افراد کم سواد و یا مهاجرینی انجام می دهند که موفق نشده اند در بازار کار حرفه ای برای خود شغلی بدست آورند. پس آیا بهتر نیست قبل از مسافرت به کشور جدید کمی صبورانه تر عمل می نمودید و سعی میکردید قبل از عزیمت حداقل پایه های اولیه جهت مشغول شدن به کاری را بنا نهید که با حرفه و تحصص اصلیتان تا حدی ارتباط داشته باشد؟ البته این را بدانید که اگر در ایران فرضا مدیر یک شرکت IT هستید، محال است که در بدو ورود به استرالیا بتوانید به عنوان مدیر یا حتی معاون یک شرکت IT مشغول به کار شوید اما باز بهتر است در یک شرکت IT حتی شده مدتی را بعنوان طراح وب مشغول شوید تا اینکه بخواهید به شغل گارسونی روی بیاورید که تفاوت زیادی با شغل فعلیتان در ایران دارد.

2-
توجه داشته باشید که زمان مهاجرت هر قدر آینده تان در کشور جدید برایتان واضح تر باشد پروسه زندگی در کشور جدید بسیار راحتتر و دلپذیر تر خواهد گردید. همین که بدانید در بدو ورود به چه کاری مشغول خواهید شد و در آمد شما از آن کار به چه میزان خواهد بود باعث می شود آینده اقتصادی خود و خانواده خود را راحتتر محک بزنید و در نتیجه پس از اخذ ویزا با اطمینان خاطر و اعتماد به نفس بسیار بالاتری اقدام به مهاجرت نمایید.

بنابر این ما به شما پیشنهاد می نماییم پس از اخذ اقامت از خدمات مشاوره ما جهت چگونگی پیدا کردن کار در استرالیا قبل از اینکه خودتان به استرالیا سفر نمایید، استفاده کنید. ما به افرادی که اقامت استرالیا را با راهنمایی و مشاوره ما اخذ نموده باشند کمک خواهیم نمود که پس از اخذ اقامت کاری را در استرالیا پیدا کنند که تا حدی با حرفه و تخصص فعلیشان همخوانی داشته باشد.

احتمال اینکه این بخش به روز گردد وجود دارد. شما هم اگر سوالی در رابطه با خدمات ما دارید حتما سوال خود را به آدرس info@rahpooy.com را برای ماارسال نمایید.

 

مهاجرت به استرالیا از طریق مهارت فن آوری اطلاعات و کامپیوتر

لطفا توجه داشته باشید که این چند سطر توسط مشاورینی از رهپوی دات کام نگارش شده است که هم به شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق مهارت و تخصص تسلط دارند و هم رشته تحصیلی و سوابق کاری آنها در زمینه کامپیوتر و فن آوری اطلاعات از دانشگاه های معتبر خارج از کشور می باشد. بنا بر این می دانند که چگونه باید شما را راهنمایی نموده و پرونده شما را تنظیم نمایند تا به هدف خود برسید.

در دنیایی که جدیدا به عنوان دنیای ارتباطات و اطلاعات از آن یاد می شود نقش متخصصین کامپیوتر که با فنونی مثل: IT, ICT, Informatics و غیره آشنا می باشند بسیار قوی بوده و در پیشرفت همه جانبه جامعه بسیار موثر می باشد. در حال حاضر اگر نگاهی به آمار جهانی بیاندازیم خواهیم دید که استفاده از فناوری اطلاعات در اکثر کشورهایی که به عنوان کشورهای مرفه معروف می باشند بیشتر از کشورهای دیگر است. همین موضوع باعث می گردد که کشور (قاره) بزرگی مثل استرالیا به مهاجرینی که دارای تخصص و مهارت مربوط به فنا وری اطلاعات باشند اهمیت ویژه ای قائل شده و همیشه آنها را در صدر جدول پذیرش خود نگاه می دارد. تا به حال به هر نحوی هم که قوانین مهاجرتی استرالیا تغییر کرده است باز هم مهنسین و متخصصین کامپیوتر در لیست مشاغل بسیار مورد نیاز استرالیا قرار داشته اند حتی در دوره بحران اقتصاد جهانی.

همه موارد فوق الذکر که خیلی گذرا و کلی به آنها اشاره گردید نشان دهنده اهمیت شما به عنوان متخصص کامپیوتر می باشد. اما حتما به این موضوع توجه داشته باشید که شما هم مثل همه افراد دیگر که تمایل به مهاجرت به استرالیا دارند باید قبل از هر چیز به دولت استرالیا اثبات نمایید که به یکی از رشته ها و گرایشهای مربوط به فن آوری اطلاعات مسلط هستید. چگونه؟

یک سازمانی در استرالیا وجود دارد که انجمن کامپیوتر استرالیا نامیده می شود. یکی از وظایف این انجمن در استرالیا این می باشد که مدارک و سوابق کاری متخصصین کامپیوتر که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند، مورد ارزیابی و معادل سازی قرار دهد. این انجمن در کار خود بسیار وارد و سخت گیر است و با گذشت زمان و کسب تجربه های جدید از سیستمهای آموزشی و شغلی و فرهنگ کشورهای دیگر، سخت گیرتر هم می شود. کارمندان این انجمن شخص شما را نمی شناسند. هر چند که شما ممکن است یک نیروی بسیار زبده و ماهر باشید اما دیدگاه آنها از شما تنها مدارکی می باشد که به آنها ارسال می نمایید. اگر این مدارک بیان گر و نشان دهنده مهارت و تخصص شما در زمینه کامپیوتر و فن آوری اطلاعات در سطح حرفه ای باشند، آنها از ارزیابی مثبت پرونده شما بسیار خرسند خواهند شد چون می دانند که با ارزیابی مثبت پرونده شما قدم مهمی در راه پیشرفت مملکت خود برداشته اند. اما اگر مدارک شما ناقص و گنگ بوده و به آنها این امکان را ندهد که از میزان تخصص شما سر در بیاورند، آنها هم ریسک داشتن یک نیروی کامپیوتری ضعیف را نکرده و پرونده شما را مردود خواهند کرد. آنها یک سری قواعد اولیه دارند که بر اساس آنها پرونده ها را فیلتر می نمایند.

·
جدا از تخصص شما، شما باید واجد الشرایط مهاجرت به استرالیا باشید.
·
مهارت شما در رابطه با کامپیوتر و فن آوری اطلاعات باید در لیست مهارتهای مورد نیاز این انجمن وجود داشته باشد. (تفریبا همه مهارتهای مربوط به کامپیوتر و فن آوری اطلاعات در این لیست وجود دارد).
·
مدرک تحصیلی (رشته، گرایش، دانشگاه و معدل) شما نقش مهمی در چگونگی و شرایط اقدام شما خواهد داشت.
·
میزان سابقه کاری شما و نحوه ارائه سابقه کاری نیز به شرایط تحصیلی مربوط خواهد بود.
·
اگر اصلا مدرک تحصیلی در زمینه کامپیوتر و فن آوری اطلاعات ندارید، اما سابقه کاری حرفه ای دارید. باز هم می توانید اقدام نمایید اما میزان و نوع سابقه کاری شما مهم می باشد.

قبل از اینکه به خواندن باقی مطالب ادامه دهید، حتما به این موضوع توجه داشته باشید که وقتی ما صحبت از سابقه کاری می نماییم، منظورمان سابقه کاری به معنای واقعی می باشد. خیلی اوقات وقتی موکلین ما می شنوند که با ارائه X سال سابقه کاری بدون داشتن مدرک می توانند اقدام نمایند، می گویند که سابقه کاری را جور خواهیم کرد. البته که این موضوع برای وکلا مهم نسیت چرا که آنها مسئولیت جعلی بودن و یا واقعی بودن مدارک شما را نخواهند پذیرفت و در قرارداد خود ذکر می نمایند که اگر پرونده شما به دلیل هر گونه جعل از جمله جعلی بودن سوابق کاری مردود گردد، مبلغی را که شما به عنوان حق الوکاله پرداخت نموده اید به شما مسترد نخواهند کرد. این تنها یک طرف قضیه است. طرف دیگر قضیه انجمن کامپیوتر در استرالیا می باشد که راه هایی برای اثبات سابقه کاری افرادی که مدرک ندارند برگزیده است که معمولا تنها افردای می توانند از آن راه ها عبور نمایند که سابقه کاری واقعی ارائه نمایند.

انجمن کامپیوتری در استرالیا افرادی که دارای مهارتهای کامپیوتر و فن آوری اطلاعات می باشند را به چند گروه تقسیم می نماید که در اینجا ما حاشیه ها را فاکتور گرفته و گروه های اصلی را ذکر می کنیم.

گروه اول: افرادی که مدرک تحصیلی قوی دارند (از یک دانشگاه معتبر فارغ التحصیل شده اند و معدل مناسبی دارند). این افراد باید دارای 4 سال سابقه کاری حرفه ای بوده و گواهی اشتغالی که ارائه می نمایند نشانگر حرفه ای بودن آنها باشد. اگر درجواب ارزشیابی رایگان ما به شما عنوان کردیم که با 4 سال سابقه کاری می توانید اقدام نمایید، بدانید که مدرک تحصیلی شما در سطح خوبی ارزیابی خواهد شد.

گروه دوم: افرادی که مدرک تحصیلی آنها کمی ضعیف تر از گروه اول می باشد. این افراد باید دارای سابقه کار حرفه ای به مدت 6 سال باشند. اگر ما به شما عنوان نمودیم که باید 6 سال سابقه کاری ارائه نمایید تا پرونده تان مثبت ارزیابی گردد، بدانید که در این گروه قرار گرفته اید.

گروه سوم: افرادی که اصلا مدرک تحصیلی در زمینه کامپیوتر و فن آووری اطلاعات ندارند و یا مدرک آنها به هر دلیل ضعیفتر از دو گروه بالا می باشد. اما به مدت 8 سال سابقه کاری حرفه ای در یکی از گرایشهای کامپیوتر و فن آوری اطلاعات دارند. این افراد باید علاوه بر گواهی استغال مجموعه مدارکی را ارائه نمایند که به آن RPL گفته می شود.

RPL
چیست؟
اگر شما جزء گروه سوم متخصصین کامپیوتر و متقاضیان مهاجرت به استرالیا می باشید، باید یک مجموعه ای از مدارک به انجمن کامپیوتر در استرالیا ارائه نمایید که به آن RPL گفته می شود. این مجموعه مدارک نشانگر این می باشد که سابقه کاری شما در حدی قوی و قابل اثبات است که بتواند کمبود تحصیلات آکادمیک (دانشگاهی) شما را در زمینه کامپیوتر و فن آوری اطلاعات جبران نماید. این مجموعه از 2 عدد گزارش کاری و گواهی اشتغال که در آن شرح وظایف شما ذکر گردیده باشد، رزومه حرفه ای و غیره تشکیل می شود.

RPL
جایگزین مدرک تحصیلی شما است نه جایگزین سابقه کاری شما، پس باید در آن از مواردی که یاد گرفته اید صحبت نمایید نه از کارهایی که انجام داده اید.

نوشتن RPL کار ساده ای نیست اکثر وکلا سعی می نمایند وقت خود را صرف افرادی که باید با ارائه RPL ارزیابی شوند ننمایند و این گونه موکلین را قبول نمی کنند. یکی به دلیل اینکه وقت زیادی می برد و دیگربه این دلیل که خود وکلا هم خیلی اوقات نمی توانند جهت تهیه RPL برای متخصصن کامپیوتر و یا CDR برای باقی مهندسین، مشاوره و راهنمایی های حرفه ای ارائه نمایند. ما نیز تنها به موکلینی در زمینه نوشتن RPL کمک می نماییم که واقعا سابقه کاری حرفه ای داشته باشند و با دریافت کمک و راهنمایی حرفه ای هم آشنایی داشته باشند.

نوشتن RPL سخت است اما کلید موفقیت خیلی ها است که گرایش مدرک تحصیلی آنها در زمینه کامپیوتر با گرایش سوابق کای آنها در زمینه کامپیوتر مرتبط نیست. یا اینکه اصلا مدرک تحصیلی در زمینه کامپیوتر ندارند اما 8 سال سابقه کار مفید در این زمینه دارند.

وقتی صحبت از مدرک تحصیلی در زمینه کامپیوتر و فن آوری اطلاعات به میان می آید علاوه بر تحصیلات دانشگاهی مدارکی از قبیل مدارک شبکه که توسط مایکروسافت داده می شود نیز در بر گرفته خواهد شد.
وقتی صحبت از مدرک تحصیلی در زمینه کامپیوتر و فن آوری اطلاعات به میان می آید علاوه بر تحصیلات دانشگاهی مدارکی از قبیل مدارک شبکه که توسط مایکروسافت داده می شود نیز در بر گرفته خواهد شد.

احتمال اینکه این بخش به روز گردد وجود دارد. شما هم اگر سوالی در رابطه با خدمات ما دارید حتما سوال خود را به آدرس info@rahpooy.com را برای ماارسال نمایید.

 

مهاجرت به استرالیا از طریق مهارت های فنی حرفه ای

اگر تمایل دارید از طریق مهارت فنی حرفه ای جهت مهاجرت و اخذ اقامت استرالیا اقدام نمایید ما پیشنهاد می نماییم که با مطالعه مطالب و راهنمایی های زیر از دریافت جواب منفی از سازمان ارزشیابی مهارتهای فنی حرفه ای در استرالیا جلوگیری نمایید.

پیش از هرچیز توجه داشته باشید که مدارک و سوابق کاری شما هم مثل باقی افرادی که از طریق تخصص های دیگر اقامت استرالیا را اخذ نموده و مهاجرت می نمایند باید در مرحله اول توسط سازمان ارزشیابی مربوطه که برای شما سازمان ارزشیابی مهارتهای فنی حرفه ای در استرالیا (TRA) می باشد مورد برسی و ارزیابی قرار گیرد. این ارزیابی به این دلیل می باشد که دولت استرالیا مطمئن شود که شما می توانید مهارتهای فنی خود را با اصول و روش های مهارت های فنی حرفه ای در استرالیا منطبق نموده و به عنوان یک شخص فنی و حرفه ای پس از ورود به استرالیا وارد بازار کار شوید. این هم باعث کسب و کار و پیشرفت فردی خودتان شده و هم باعث پیشرفت اجتماعی و تکنیکی کشور میزبان می گردد.

پیش از اینکه به موضوع اقدام از طریق مهارتهای فنی حر فه ای بپردازیم خوب است شما را کمی با تاریخچه اخیر ارتباط مدارک فنی حرفه ای و اخذ اقامت استرالیا آشنا نماییم. به نظر ما دانستن این سر گذشت به شما کمک خواهد نمود تا اهمیت تهیه و تنظیم مدارک خود به صورت کیفی را بهتر دریابید.

تا حدود 3 سال پیش افرادی که تمایل به مهاجرت و اخذ اقامت استرالیا از طریق مهارت های فنی حرفه ای را داشتند می توانستند با اثبات اینکه به مدت 6 یا 7 سال در شغلی که مرتبط با مهارتهای فنی حرفه ای می باشد مشغول بوده اند، به عنوان یک شخص فنی و حرفه ای ارزیابی شده و سپس از اداره مهاجرت استرالیا تقاضای اقامت دائم را بنمایند. این اثبات با ارائه یک گواهی اشتغال به سازمان ارزشیابی مدارک فنی حرفه ای در استرالیا صورت می گرفت. البته که این رویه به نظر استرالیاییها بسیار عالی بود و نتیجه خوبی هم میداد تا اینکه در بعضی از کشورها! تعداد زیادی بدون اینکه در یک مهارت فنی سر رشته داشته باشند و یا حد اقل با ابزار آلات مربوط به آن مهارت کمی آشنا باشند از دوستان و آشنایان خود یک گواهی اشتغال در زمینه آن مهارت تهیه کرده و از آن طریق جهت مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا اقدام نمودند.

رفته رفته این گونه افراد به استرالیا رسیده و وارد بازار کار شدند و مشخص گردید که نه تنها به مهارت مورد ادعایشان تسلطی ندارند بلکه هیچ گونه آشنایی با اجرای آن مهارت ندارند که بتوان با کمی آموزش مشکلشان را برطرف نمود. بنا براین برای دولت استرالیا واضح شد که باید کمی سیاست خود را در این زمینه سخت تر نماید.

استرالیایی ها تصمیم گرفتند از آن پس تنها مهارت افرادی را مثبت ارزیابی نمایند که غیر از سابفه کار در زمینه فنی حد اقل یک دوره فنی را بصورت تئوری و عملی در یکی از مراکز فنی کشورشان گذرانده و دارای یک گواهینامه از این مراکز باشند. خوب، افرادی که واقعا یک مدرک و سابقه کار داشتند با این امر مشکلی نداشتند اما باقی افراد به این فکر افتادند که یک دوره کوتاه را گذرانده و یک مدرک هر چند هم که تعداد ساعات گذرانده شده جهت اخذ آن مدرک 150 ساعت باشد گرفته و سپس جهت مهاجرت و اخذ اقامت استرالیا اقدام نمایند.

مدتی هم به این منوال گذشت تا دوباره استرالیایی ها به این نتیجه رسیدند که هر مدرک و هر سابقه کاری دلیل بر این نمی باشد که واقعا آن فرد یک فرد فنی و حرفه ای باشد. خیلی از افرادی که مدارک خود را به استرالیا ارسال می کردند نسبت به همکاران استرالیایی خود که در استرالیا تعلیم دیده بودند بسیار بسیار ضعیف تر بودند. این موضوع دولت استرالیا را به این وا داشت که به صورت جدی یک راه حل برای این مشکل پیدا کند.

پیدا کردن این راه حل حدود 2 سال طول کشید و آنها پی در پی قوانین ارزیابی مدارک فنی حرفه ای را بالا و پایین کردند تا اینکه در شهریور 1387 این موضوع به یک ثبات نسبی رسید.

به نظر ما شرایط جدیدی که آنها عنوان نموده اند بسیار جالب و حرفه ای می باشد. آنها با سیاستی که انتخاب کرده اند می توانند با دقت زیادی افراد فنی حرفه ای را از افراد فنی غیر حرفه ای تفکیک نمایند. البته که ما کاملا مطمئن می باشیم که این کار هم به سود افراد فنی حرفه ای و هم به سود افراد فنی غیر حرفه ای می باشد. حالا دیگر افرادی که واقعا حرفه ای هستند می توانند از امکانات بوجود آمده توسط دولت استرالیا برای فنی حرفه ای ها استفاده نمایند و افرادی هم که فنی هستند ولی حرفه ای نیستند می توانند با کمی تلاش خود را به گروه حرفه ای ها ملحق کنند و یا از روشهای دیگر جهت اخذ اقامت استرالیا استفاده نمایند.

پس از بیان این سر گذشت طولانی سوال این است.

حالا من چگونه به آنها اثبات نمایم که یک فنی حرفه ای واقعی هستم؟

از آنجا که گذراندن یک دوره تخصصی فنی حرفه ای در استرالیا به مراتب سیستما تیک ترو سازمان دهی شده تر بوده و دوره های آن طولانی تر از دوره هایی می باشد که در ایران تحت نظارت سازمان فنی حرفه ای و وزارت کار انجام می گیرد، پس بدانید که شما باید سخت تر کوشش کنید تا به استرالیایی ها ثابت کنید که دانش و مهارت فنی حرفه ای شما چیزی از دانش و مهارت فنی حرفه ای افرادی که تحت نظر سازمان تعلیم فنی حرفه ای در استرالیا (TAFE) دوره دیده اند کم ندارد. این کار سخت است، حوصله می خواهد و زحمت رفت و آمد آن به سازمان فنی حرفه ای و یا محل کارتان را دارد اما انجام موفقیت آمیز این کار غیر ممکن نیست به شرطی که شما:

1)
دارای مدرک هنرستان یا کارو دانش فنی حرفه ای باشید یا اینکه یک دوره فنی حرفه ای را تحت نظارت سازمان فنی حرفه ای گذرانده باشید که طول مدت گذراندن آن دوره بیش از 900 ساعت باشد.

2)
در رابطه با مدرک فنی حرفه ای که کسب نموده اید، دارای حد اقل 5 سال سابقه کار مرتبط و واقعی باشید. این سابقه کار ترجیحا بیمه شده باشد اما اگر محل کارتان در حال حاضر هم وجود دارد و شما در آن محل مشغول به کار بوده و هستید، ارائه سابقه بیمه الزامی نخواهد بود.

3)
کارفرمای شما نهایت همکاری جهت ارائه یک سابقه کار کامل و اصولی، منطبق با موارد و موازینی که مورد انتظار سازمان ارزیابی مدارک فنی حرفه ای در استرالیا می باشد را بنماید.

4)
خود شما واقعا در زمینه سابقه کاری ارائه شده و مهارت های ذکر شده در آن اشراف داشته و به فنون آن مسلط باشید.

پس از ارزیابی موفق آمیز مهارت تان توسط سازمان ارزشیابی مهارتهای فنی حرفه ای در استرالیا قادر به این باشید که زبان انگلیسی خود را در حدی تقویت نمایید که بتوانید امتحان آیلتس را داده و نمره 5 را کسب نمایید. خبر جدید در این رابطه

توجه داشته باشید که سازمان ارزیابی مدارک فنی حرفه ای در استرالیا قواعد و اصول تهیه و تنظیم مدارک را در سایت خود عنوان نموده است. ما پیشنهاد می نماییم که تا این اصول و قواعد را به طور صحیح و کامل متوجه نشده اید، اقدام به جمع آوری مدارک خود ننمایید. در نظر داشته باشید که در حال حاضر این موازین با دقت و حساسیت بالا در نظر گرفته شده اند و تخطی از آنها می تواند باعث نتیجه منفی ارزیابی گردد. اگر از افراد، وکیل و مشاوری در زمینه تهیه مدارک فنی حرفه ای خود راهنمایی می طلبید قبل از هر گونه اقدام و پرداخت مبلغی از آنها بخواهید که شما را در جریان مدارک مورد نیاز قرار دهند تا در اواسط کار متوجه نشوید که مدارکی را باید تحویل بدهید که تهیه آنها از عهده تان خارج می باشد.

در دسامبر سال 2010 دوباره تغییرات جدیدی در نحوه ارزشیابی مدارک فنی حرفه ای صورت گرفت. برای اطلاع از این تغییرات حتما این مطلب را مطالعه نمایید.

سوال: من قصد اقدام از طریق مهارت فنی حرفه ای را دارم. مدرک و سابقه کاری مناسب هم دارم. در سایت شما هم فرم پر کردم و شما جواب دادید که شرایطم مناسب است. اما زبان انگلیسی من ضعیف است و حد اقل یک سال طول خواهد کشید تا بتوانم مدرک آیلتس را آن هم با نمره 6.0 بگیرم. آیا شما پیشنهاد می دهید که از همین حالا تشکیل پرونده دهم؟
پاسخ: خیر. تا یک سال آینده مشخص نیست که قوانین مهاجرت به استرالیا دچار چه تغییراتی شوند شوند. آیا سال آینده مهارت شما در لیست مهارت های مورد نیاز استرالیا خواهد بود؟ آیا سال آینده هم آیلتس 6.0 را خواهند خواست یا اینکه انتظار آیلتس 7.0 را خواهند داشت و یا شاید هم 8.0 ؟ هر چند که شما نیازی به این ندارید که مدرک آیلتس را در مرحله اول کارتان ارائه نمایید اما توجه داشته باشید که کل پروسه تهیه مدارک (و اخذ تائیدیه وکیل) و ارسال آنها و اخذ جواب از سازمان فنی حرفه ای استرالیا احتمال دارد 6 ماه طول بکشد. پس از آن باید مدرک آیلتس هم آماده باشد تا همراه با باقی مدارک به اداره مهاجرت استرالیا ارسال گردد. به نظر ما اگر گمان می کنید که پس از اخذ جواب ارزیابی باید 6 ماه یا بیشتر جهت قبولی در امتحان آیلتس وقت صرف نمایید، بهترین حالت این است که در حال حاضر به جای تشکیل پرونده به فکر تقویت زبان انگلیسی خود باشید و وقتی زبان انگلیسیتان به حدی رسید که بتوانید در عرض 6 ماه امتحان آیلتس را بدهید، تشکیل پرونده دهید. در مجموع به عنوان یک قانون کلی به افرادی که در فرم ارزیابی رایگان در قسمت میزان آشنایی به زبان انگلیسی کلمه ضعیف را انتخاب می کنند پیشنهاد می دهیم در حال حاضر تشکیل پرونده نداده و زبان انگلیسی خود را تقویت نمایند.

 

عناوین یادداشت ها 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.