oknews اکی نیوز

oknews اکی نیوز

oknews اکی نیوز oknews20@gmail.com
oknews اکی نیوز

oknews اکی نیوز

oknews اکی نیوز oknews20@gmail.com

ماهی استروژن (Acipenser Ruthenus)

ماهی استروژن (Acipenser Ruthenus)



ماهی استروژن از جمله ماهیان سرد آبی است که به تازگی وارد بازار شده است. این ماهی دارای ۲۱ گونه ی متفاوت است. ماهی استروژن که به اشتباه خاویار نیز نامیده شده است مولد خاویار است.

استروژن ماهی صلح جویی است و نگهداری آن با ماهی هایی مانند تترای نئون نیز مشاهده شده است. با توجه به سردآبی بودن این ماهی دمای ۱۰ تا ۲۲ درجه ی سانتی گراد برای نگهداری آن مناسب است. اما نگهداری آن در دمای ۲۵ تا ۲۷ درجه نیز مشکلی برای این ماهی به وجود نمی آورد. ماهی استروژن نسبت به تغییرات پی هاش آب حساس است و در شرایط نامساعد رفتار غیر معمولی را از خود نشان می دهد. از جمله این رفتار می توان به بیرون پریدن از آب و شنای نا مزون اشاره نمود. این ماهی در طبیعت تا ۴ متر می تواند رشد کند. اما در آکواریوم هرگز به این اندازه نخواهد رسید.

ماهی استروژن دارای رژیم غذایی گوشتخوار است و تغذیه ی آن با پلت ها و کرم خونی مناسب است. وجود نمک در آب موجب شادابی بیشتر این ماهی خواهد شد.

ماهی استروژن دارای قدرت بینایی ضعیفی است و بیشتر از حس لامسه ی خود بهره می جوید. استروژن از نظر رفتاری تا حدودی مشابه ماهی پنکوسی است.

ماهی های استروژن موجود در بازار از جمله ماهیان پرورشی هستند که در استخرهای پرورش ماهی شهرهای شمالی تکثیر و پرورش یافته اند. تکثیر این ماهی در آکواریوم تا به حال مشاهده نشده است و امری غیر ممکن به نظر می رسد.




 


 

عناوین یادداشت ها 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.